Citești
Patru metode practice pentru a ierta

Patru metode practice pentru a ierta

Dana Burghel
patru-metode-practice-pentru-a-ierta

Spuneam în articolul trecut că voi reveni cu câteva instrumente pentru a ne ajuta să iertăm.

  1. Când te gândești la o persoană pe care nu o poți ierta, poți alege să te gândești la următoarele: orice persoană din lumea aceasta își dorește doar două lucruri: să nu moară în acest moment și să fie fericită. La fel și cel care te-a rănit. Și el, în adâncul sufletului lui, doar asta își dorește, de fapt. Gândind astfel, sunt mari șanse să începi să vezi că problema dintre voi doi nu este chiar atât de mare și că sunteți doar două suflete de pe acest Pământ care vă doriți, în esență, aceleași lucruri.
  2. În momentul în care simți că manifești o emoție de ură, furie, dezgust etc. legată de o persoană pe care nu o poți ierta, începe să te vezi pe tine din ce în ce mai mare, mare cât un munte. Imaginează-ți că umerii tăi ating norii, iar capul este sus, sus, atingând cerul. Acum vezi, simți sau percepi cum persoana cu care ești în conflict devine din ce în ce mai mică. Iar acum observă cum ești și cât de rapid emoția de dinainte, negativă, se stinge, lăsând loc alteia. Poate fi liniște, pace, compasiune, chiar și iertare, dacă practicăm acest exercițiu mai des.
  3. Gândește-te la incidentul care te-a enervat. Acceptă că s-a întâmplat. Acceptă cum te-ai simțit atunci și cum te-a făcut să reacționezi. Pentru a ierta, este necesar să recunoaștem realitatea așa cum s-a întâmplat și modul în care am fost afectați.

Acum identifică lecția pe care ai experimentat-o ​​în urma celor întâmplate. Ce te-a determinat să înveți despre tine sau despre nevoile și limitele tale? Nu numai că ai supraviețuit incidentului, dar, cu siguranță el nu a venit întâmplător în viața ta, ci cu un scop. Care este acest scop?

Acum gândește-te la cealaltă persoană. El sau ea este ca oricare dintre noi, cu plusuri și cu minusuri, deoarece toate ființele umane sunt așa. El sau ea a acționat din credințele sale limitative, din propria perspectivă și din propriile frici. Așa cum o facem toți, în anumite momente ale vieții noastre. Când ai fost rănit, cealaltă persoană încerca să își îndeplinească o nevoie, ca fiecare dintre noi, în anumite momente ale vieții noastre. Care crezi că a fost acea nevoie și de ce a acționat persoana respectivă într-un mod atât de dureros?

În cele din urmă, decide dacă simţi sau nu să îi spui şi celeilalte persoane că ai iertat-o. Dacă decizi să nu exprimi iertarea direct, atunci fă-o pe cont propriu. Spune cu voce tare cuvintele „Te iert” și apoi adaugă oricâte explicații simți că merită incidentul. Și, mai ales, tu!

  1. Și o imagerie ghidată, specială pentru iertare. Pentru cel mai bun efect, vă recomand să vă înregistrați meditația singuri și să o practicați, ghidați fiind de propria voce.

Relaxează-te.

Intră în inimă.

Te vezi, te simți și te percepi cel de acum, exact așa cum ești, în inima ta. Cum te vezi? Cum te percepi în inimă?

Îmbrățișează-te!

Spune după mine în forul tău interior: „Mă iert! Mă iert pentru orice suferință am cauzat, orice durere am cauzat, fie că au fost prin gânduri, prin cuvinte sau prin acțiunile mele, mă iert pe mine însumi.”

Simte ceea ce simți. Acceptă tot ceea ce ai făcut. Acceptă tot ceea ce ai simțit în trecut.

Mai spune încă o dată, după mine: „Mă iert! Mă iert pentru orice suferință am cauzat, orice durere am cauzat, fie că au fost prin gânduri, prin cuvinte sau prin acțiunile mele, mă iert pe mine însumi.”

Expiră acele emoții negative și inspiră iubire. Îmbrațișează-te în inima ta și simte iertarea. Mai spune încă o dată, după mine: „Mă iert! Mă iert pentru orice suferință am cauzat, orice durere am cauzat, fie că au fost prin gânduri, prin cuvinte sau prin acțiunile mele, mă iert pe mine însumi.””

Acum vezi, simți sau percepi cum în fața ta vine cineva pe care vrei să îl ierți. Îmbrățișează-l și spune-i că îl ierți.

Repetă în forul tău interior, după mine: „Te iert! Te iert pentru orice suferință mi-ai cauzat, orice durere mi-ai cauzat, fie că au fost prin gânduri, prin cuvinte sau prin acțiunile tale, te iert acum.”

Îmbrățișează-l în inima ta și simte iertarea.

Expiră o dată lung.

Repetă după mine, în forul tău interior:

„Eu merit iertare.

Eu merit iubire necondiționată.

Eu merit vindecare completă.

Eu mă pot ierta.

Eu îi pot ierta pe cei care m-au rănit.

Eu mă iert pe mine însumi în numele Iubirii.

În numele Iubirii eu îi iert pe cei care m-au rănit.

Eu sunt iertat.

Eu sunt iubit.

Eu sunt vindecat.”

Expiră o dată lung. Iar când ești pregătit, revino în aici și acum, în ritmul tău, și deschide ochii.

Să vă fie de folos! Întru Iertare și Iubire!red

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Vezi comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sus

Prinde o reducere o dată în lună! Totul redus cu 30%
ABONAMENTE, CĂRȚI, EVENIMENTE
AGENDE PERSONALIZATE