Now Reading
Despre „familia” VEDRA cu Irina Stanciu, Director General Vedra Internațional

Despre „familia” VEDRA cu Irina Stanciu, Director General Vedra Internațional

Revista Psychologies
Irina Stanciu

În ultimul timp, vedem recent la evenimente brandul VEDRA, ne poți povesti mai multe despre ce înseamnă acest brand?

Irina Stanciu: VEDRA este o combinație de cuvinte (inclusiv RA, Zeul Soarelui), care înseamnă înțelepciunea primită de la Soare. Vedra România este fiica cea mică a companiei Vedra, care își are originile în Bulgaria. Reprezentanța din România a luat ființă în anul 2016, având oportunitatea de a prelua un portofoliu important pe piața de răceală și gripă și încă de atunci s-a concentrat pe introducerea în piață a unor produse inovatoare. Misiunea Vedra este de a ajuta la îmbunătățirea calității vieții prin intermediul produselor promovate, care au la bază cercetări îndelungate și dovezi științifice. Viziunea noastră este să oferim pacienților produse și terapii farmaceutice moderne, eficiente și de înaltă calitate de la producători farmaceutici internaționali de top.

Într-o piață atât de ofertantă în materie de suplimente alimentare, ce aduce nou VEDRA? Cum se diferențiază față de restul companiilor?

Irina Stanciu: Ne diferențiem printr-o strategie de tip 360, în care abordăm simultan universul medical, farmaceutic și pe cel al consumatorului final. În acest fel, avem o imagine de ansamblu asupra întregului proces și putem oferi pacienților produse și terapii farmaceutice moderne de la producători internaționali renumiți.

Pentru anul 2024 care crezi că vor fi tendințele în domeniul farmaceutic?

Irina Stanciu: Începând cu anul 2020, marcat de pandemie, sectorul online este în continuă creștere, de aceea privim în momentul actual la o ascensiune a farmaciilor online. În acest sens, ne-am adaptat vremurilor și am înființat în anul 2022 Farmacia Vedra (www.farmaciavedra.ro), pentru a facilita pacienților accesul către produsele noastre, nu numai în sensul de a le cumpara, dar și de a avea access facil la informații despre acestea. 

În ceea ce privește consumul, pacientul de astăzi este din ce în ce mai orientat către remedii naturale, ceea ce a dus la apariția unei infuzii de suplimente alimentare în piața din România. Dacă urmărim sectorul acesta, bazându-ne pe date, piața de suplimente alimentare este într-o continuă creștere, una dintre cele mai spectaculoase evoluții fiind legată de sectorul probioticelor. Dacă secolul 20 a fost secolul antibioticelor, secolul 21 este, cu siguranță, cel al probioticelor. Astfel, în 2018 am lansat în România portofoliul OmniBiotic, produs de Institut Allergosan Austria, la care se dorea acces de către pacienții români prin recomandările medicilor interesați de această sferă a microbiotei. Din 2018 și până anul acesta, am lansat deja 10 produse OmniBiotic, fiecare dintre acestea având un alt specific și o altă indicație.

Pentru a susține și mai mult interesul profesioniștilor în domeniul sănătății pentru aria aceasta, am înființat în 2023 Asociația pentru Terapie Probiotică, sub egida căreia am lansat proiecte de educație ce țin de universul microbiotei. În cadrul Asociației lucrăm cu medici specializați în terapia probiotică, anul acesta urmând să efectuam în toată țara evenimente de informare, sub atenta coordonare a Dr. Silvia Sraer, care este, totodată, Directorul Medical și de Marketing al Vedra Romania. Aceste evenimente poarta numele de “Bun Venit în Omni-Verse” și se vor desfășura în fiecare centru universitar din România, urmând ca la acestea să participe medici și farmaciști.

Când vine vorba de nișa farmaceutică, ne gândim și la inovații pentru a oferi produsele potrivite consumatorilor. Cu ce inovații vine pe piață VEDRA?

Irina Stanciu: Pe lângă portofoliul vast al companiei, începând cu anul 2023, în urma cercetărilor efectuate versus nevoia de consum, am lansat gama Therasal, producție proprie Vedra, care se bazează pe ingrediente naturale, și care va aduce  plus valoare portofoliului în piața de răceală și gripă, afecțiuni gastrice, îngrijirea rănilor.

Tot bazat pe nevoile consumatorilor, am lansat în 2022 produsul Hupavir, un produs nutraceutic care contribuie la buna funcționare a sistemului imunitar și ajută organismul în lupta împotriva virusului HPV. În acest sens, am lansat produsul împreună cu SOUGR, în scopul atragerii atenției asupra HPV, care este o problemă de sănătate la nivel mondial și împreună vom desfășura la nivel național campanii de informare pentru pacienți.

În România, oamenii aleg să se trateze abia după ce întâmpină provocări în ceea ce privește sănătatea. Cum putem educa pacienții să aleagă prevenția, și nu tratarea? 

Irina Stanciu: Conform OMS, 80% din bolile cronice pot fi prevenite. Bineînțeles, primul factor este abordarea unui stil de viață sănătos, dar și implementarea ideii că, în realitate, este chiar mai ieftin să previi decât să ajungi să tratezi. Astfel, Vedra promovează un stil de viață sănătos prin campanii de informare care se desfășoară în cadrul maratoanelor și competițiilor sportive, evenimente ale școlilor de mame, dar și prin webinarii dedicate consumatorilor.

Știm cu toții că acest domeniu e unul serios, care necesită multă disciplină și implicare. Am vrea, totuși, să știm mai mai multe despre echipa VEDRA. Cum decurge o zi obișnuită din viața la birou cu membrii echipei?

Irina Stanciu: Vedra a început călătoria în Romania cu 8 membri la bord. Între timp, suntem o mare famile, care numără 50 de membri în prezent, împărțiți în mai multe departamente: marketing, medical, promovare, comercial, administrativ și evenimente. În același timp, la HQ, în Sofia, avem departament financiar și de logistică, ce deservesc activitatea din România, format din încă 10 colegi și colaborări de tip outsourcing pentru regulatory affairs, legal și resurse umane.

În biroul din București lucrează echipa de marketing, de evenimente și echipa administrativă, birou ce își are sediul într-o zonă foarte liniștită din centrul Bucureștiului, care ne este casă de 8 ani, și, deși uneori ne plângem de lipsa spațiului, la propunerea de a mai deschide un birou nu avem doritori, pentru că deja ne-am format o rutină proprie de conviețuire și ne-ar fi destul de greu să nu mai fim împreună. Ne începem zilele servind cafeaua în grădină sau în spațiul de zi amenajat la parter (depinde de anotimp), unde abordăm discuții relaxate, care țin de partea personală a vieții noastre, urmând ca fiecare să își deruleze programul stabilit conform task-urilor. Suntem norocoși să avem o echipă stabilă, nu avem fluctuații în general, fiecare membru al echipei de la birou își cunoaște provocările, deadline-urile, însă obișnuim destul de mult să interacționăm sau să lucrăm împreună la proiecte pe parcursul zilei.

Povestește-ne mai mult despre tine. Cum e să conduci o echipă în acest domeniu? Cum ți-ai descoperit această cale și de câți ani practici această meserie?

Irina Stanciu: Așa cum obișnuiesc să spun, am 3 copii – 2 fiice adolescente, plus Vedra, fiica cea mică. Am 42 de ani, am absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației în cadrul Universității București în 2004, iar din anul 2005 am intrat în universul farmaceutic ca și reprezentant medical în arii terapeutice precum cardiologie și psihiatrie. A urmat o lungă perioadă în care am condus ca și Field Force Manager echipe de reprezentanți medicali ce activau în aproape toate specialitățile medicale, iar din 2016 am pornit în această călătorie alături de Vedra, în calitate de Director General.

În total, sunt 19 ani de provocări diverse, care apar inevitabil atunci când conduci echipe, dar și de rezultate deosebite, și când spun lucrul acesta nu mă raportez la indici financiari, deși ne mândrim cu faptul că Vedra este în top 20 companii de OTC-uri și suplimente alimentare în România. Când vorbesc despre rezultatele dobândite în acești ani, mă gândesc la oamenii cu care am parcurs drumul de care sunt mândră să spun că au început ca și reprezentanți medicali sub coordonarea mea și în acest moment ocupă funcții importante aici, la Vedra, dar și în companii farmaceutice, unele chiar mai importante ca valoare în comparație cu Vedra.

Ca o concluzie, nu a fost o cale descoperită, totul a început ca un job despre care credeam că este doar unul de tranziție către cel de psiholog, însă cu fiecare an care a trecut am descoperit și mai multe satisfacții, iar toate acestea se datorează oamenilor cu care lucrez și am lucrat de-a lungul timpului.

 

Întrebări fulger  

  • Primul lucru pe care îl faci când ajungi la birou – deschid clădirea, în general ajung prima 
  • Primul lucru pe care îl faci după ce pleci de la birou – o preiau pe fiica cea mică de la diverse activități
  • 1 cuvânt despre echipa ta – familie
  • 1 obiectiv pe 2024 pentru VEDRA –menținerea echipei la fel de motivată ca și până acum
  • Ultima carte citită – „Adevărul ascuns în tine”– Dr. Menis Yousry

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top