Now Reading
Diversitatea fără incluziune nu are valoare

Diversitatea fără incluziune nu are valoare

paul-renaud
diversitatea-fără-incluziune-nu-are-valoare

Cineva foarte înțelept a spus odată: „Dacă vrei să înveți despre un lucru, predă-l”. Am ajuns la subiectul diversității și incluziunii (D&I) prin clienți, colegi și experți. Recunosc că l-am atribuit întotdeauna noțiunii de gen. Dar D&I nu este doar despre LGBTQ+, ci despre a fi corect față de oameni și de a recunoaște valoarea pe care aceștia o pot aduce unei organizații.

Primul subiect care a apărut în discuțiile mele cu experții D&I a fost tratamentul egal al femeilor la locul de muncă, apoi am trecut la angajații din India, Pakistan, Sri Lanka și Nepal care ocupă locurile de muncă atât de necesare în industria serviciilor în țările în curs de dezvoltare. Apoi mi-am pus problema cum să depășim percepția că o persoană cu dizabilități nu ar fi capabilă să funcționeze. Vine și momentul subiectului care mi-a apărut în minte în primul rând: LGBTQ+ sau persoane cu orientări sexuale diferite.

Poate că și tu ai părtiniri. Sper să îți stimulez puțin gândirea aici, astfel încât să privești acest subiect dintr-o perspectivă diferită.

Diversitatea este orice dimensiune care poate fi folosită pentru a diferenția grupuri și oameni: vârsta, sexul, etnia, religia, dizabilitățile, orientarea sexuală, educația și originea națională, într-un mediu sigur, pozitiv și încurajator.

Incluziunea înseamnă aprecierea diferențelor noastre: diferite grupuri sau indivizi sunt acceptate și binevenite din punct de vedere cultural și social. Unul dintre clienții noștri a spus că D&I este „în primul rând o sarcină de conducere”, stipulând că „diversitatea fără incluziune nu are valoare!” Sau, cum spune strategistul pentru incluziune Vernā Myers: „Diversitate înseamnă să inviți pe cineva la petrecere; incluziune înseamnă să îl inviți la dans.”

Marile corporații au elaborat strategia și politicile D&I cu câțiva ani în urmă, dar pentru implementarea lor la nivel local este nevoie de alianțe și micro-mesaje bine elaborate.

Alianțele în cadrul unei organizații sunt menite să adune persoane cu o mentalitate și un program similar – în cazul de față ne vom asigura, de exemplu, că mai multe femei sunt incluse în procesul de angajare și nu sunt trecute cu vederea atunci când se pune problema promovării.

Citește continuarea articolului în ediția de decembrie 2022 – ianuarie 2023 a revistei Psychologies sau abonează-te și primește revista lunar, prin curier.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top