Now Reading
Talente, emoţii și bani

Talente, emoţii și bani

malvina-roșu
talente-emoţii-și-bani

Toți copiii au talente unice, potențial latent și capacități intelectuale extraordinare pentru a reuși. Unele calități sunt moștenite, altele se deprind prin învățare, prin repetiție și întărire. Educația este cea care își pune amprenta asupra dezvoltării lor cognitive și emoționale, astfel încât îi poate ajuta să performeze sau să se limiteze, să își dezvolte potențialul la nivel maxim sau să nu-l dezvolte deloc.

Sugarii, spre exemplu, sunt ființe comunicative, cu un puternic impuls de a interacționa. Zâmbetul bebelușului, de exemplu, este un instrument puternic care influențează purtarea îngrijitorilor față de el. Într-un fel, este un mod precoce de negociere, un instinct de supraviețuire. Prin zâmbet, sugarul răsplătește, dar și persuadează mama pentru lapte, îngrijire, interacțiune și îmbrățișări.

Negocierea este o abilitate care se rafinează pe măsură ce copilul crește. Când se află în natură, în parc, joaca de-a magazinul sau de-a trocul e o idee ce le vine copiilor în mod natural, ei găsind cu ușurință obiecte care să țină loc de bani, cum ar fi pietricele, scoici, frunze, bețe, petale de flori, sepale de conuri de brad, ghinde, sâmburi ș.a.m.d. De asemenea, pot inventa mărfuri de vânzare din aproape orice. Chiar și atunci când nu sunt pe afară, la joacă, copiii fac troc cu jucării, cu bomboane și alte dulciuri, cu creioane colorate sau chiar cu obiecte vestimentare. Cei mici adoră să meargă la supermarket și se lasă transportați în coșul de magazin, au case de marcat de jucărie, joacă Monopoly, iar mai târziu, abilitățile comerciale și antreprenoriale, ideea de câștig și negocierile se rafinează într-atât încât tinerii transformă în monedă valoroasă de schimb informațiile și cunoaștințele școlare, atenția, perspicacitatea, abilitatea de a gândi analitic ori creativ, de a vedea în spațiu ș.a.m.d.

Copiii încep viața cu un entuziasm nemărginit pentru a învăța. Fiecare talent poate fi monetizat, valorificat, transformat din vis în realitate, în circumstanțe adecvate. Familia, școala și comunitatea au capacitatea de a descoperi acele circumstanțe, care vor activa potențialul fiecărui copil.

Citește continuarea articolului în ediția de octombrie 2022 a revistei Psychologies sau abonează-te și primește în dar cartea „Mă doare portofelul”, de Marie-Noëlle Maston.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top