Citești
De ce este benefic dansul ca hobby

De ce este benefic dansul ca hobby

Revista Psychologies

Intr-o lume in care stresul cotidian isi lasa amprenta negativa asupra starii noastre generale, nevoia de a face miscare, de socializare, de apropiere si de a te cunoaste mai bine este, in fiecare zi, mai pregnanta. In acest univers al timpului limitat, al relatiilor tensionate si al incordarii, dansul devine o cale catre optimism, buna-dispozitie, relaxare si recreere. Cateva repere de la Mirel Roman, Scoala de dans „Arthur Murray“, din Bucuresti.

 

Dansul are beneficii multiple, iar cresterea stimei si a increderii in si­ne este unul din­tre cele mai importante. Foarte multi oameni incep sa danseze fiind convinsi ca „au doua picioare stangi“ sau ca nu vor reusi niciodata sa isi coordoneze miscarile.

Desigur, se subestimeaza. Aici este, de fapt, partea interesanta. Initial, sunt convinsi de limitele lor, apoi descopera ca le pot depasi. Nu doar ca stima si increderea in sine vor creste, dar isi vor stabili scopuri din ce in ce mai complexe, pe care, in timp, le vor atinge.

Astfel se simt mai bine in propria piele, devin mai increzatori, mai indrazneti, iar aceasta stare nu se refera numai la dans, ci migreaza catre toate aspectele vietii.

 

Cuplul si limbajul nonverbal

Atat in cazul cuplurilor care vin sa danseze impreuna, cat si al persoanelor singure, care danseaza mai mult cu instructorii, receptivitatea este in continua dezvoltare. Fiecare persoana devine mai deschisa, mai atenta la partener si se adapteaza mai rapid la reactiile celuilalt.

In general, activitatile desfasurate in cuplu ajuta la conturarea unei legaturi mult mai stranse intre cei doi. In timpul dansului, acestia se relaxeaza, incep sa se asculte mai atent, iar cand spun „sa se asculte“, nu ma refer la o discutie verbala, ci la acel nivel de intelegere dincolo de cuvinte, al gesturilor si mimicii.

Cand danseaza impreuna, ei incep sa-si inteleaga miscarile si se creeaza o legatura nonverbala foarte puternica. Dansul in cuplu se bazeaza pe cooperare, prin urmare, partenerii isi dezvolta capacitatea de a lucra in tandem, de a urmari un scop comun si, mai ales, invata sa aiba incredere unul in altul.

Nevoia imbinarii armonioase a miscarilor ii apropie foarte mult, iar asta se vede si dincolo de ringul de dans. Imediat ce o persoana incepe sa danseze, apar anumite schimbari, in functie de stilul de dans ales.

Cea mai frecventa este la nivel corporal-postura mai ferma, in special daca ne gandim la modul in care coloana este afectata de lucrul pe scaun, la birou. In timp, in cazul femeilor, apar in mod natural miscarile elegante, gratioase, care reflecta faptul ca se simt bine si sigure pe ele.

Chiar daca la inceput spun ca „nu pot fi conduse“. In timp, nici nu se mai gandesc la asta si isi lasa partenerii sa decida urmatoarea miscare. Un bun exercitiu pentru lucrul in echipa si persoanele obsedate de control, care incearca sa remedieze acest aspect.

Tocmai pentru ca fiecare partener are rolul sau clar si nu exista un raport de tip lead-follow, ci unul de egalitate, se concretizeaza un tandem de miscari coordonate, cu impact considerabil in ceea ce priveste dinamica cuplului.

Pe langa spiritul de echipa, responsabilitatea, punctualitatea, em­patia sunt valorificate si dezvoltate semnificativ prin dansul cu partener, datorita imbinarii pasilor sau a realizarii unor miscari surprinzatoare.

Acelora care vor sa isi „condimenteze“ putin relatia, le recomand salsa sau tangoul. In general, stilurile de dans latino sunt seducatoare. Ele reaprind flacara pasiunii si imbunatatesc alchimia din cuplu, complicitatea.

Cum am spus si mai devreme, dansul in cuplu este despre stabilirea unei conexiuni, sentimentul puternic de echipa, despre parteneriat, atentia la celalalt si aduce o schimbare pozitiva la nivelul comunicarii.

 

Antistres si socializare

Eliminarea stresului este, de multe ori, motivatia numarul 1 pentru cei care prefera dansul ca hobby. Exista numeroase studii care demonstreaza ca dansul are ca efect eliminarea stresului, de unde si aparitia terapiei prin miscari de dans, Dance Movement Therapy, o modalitate foarte placuta de explorare a sinelui, reducerea an­xietatii, tensiunii si imbunatatirea pro­priei imagini.

Miscarea prin dans elibereaza endorfine, ceea ce induce senzatiile de calm, satisfactie si euforie. Apoi, concentrarea la pasi sau la coregrafie il distrage pe dansator de la gandurile negative, de la griji, probleme, astfel incat se poate relaxa si devine mai deschis catre experiente, ganduri pozitive si cunoasterea de oameni noi si interesanti.

Socializarea este un aspect deloc de neglijat daca optezi pentru dans. De regula, exista un ansamblu de trei tipuri de lectii: lectii private, in care pro­fesorul preda individual unui cursant, lectii de grup, in care un profesor preda mai multor studenti in acelasi timp, si sesiunile de petrecere, in cadrul carora participantii danseaza intre ei diverse stiluri de dans.

La lectiile de grup, dar mai ales la sesiunile cu petreceri, oamenii interactioneaza, descopera preocupari comune si leaga prietenii ce alunga singuratatea, maresc cercul cunoscutilor si, de ce nu, pot avea un impact benefic la nivel de job sau business.

 

Mirel Roman este manager la Scoala de dans „Arthur Murray“, Bucuresti, un brand cu o vechime de 102 ani, colaborari pe Broadway si la Hollywood, prezent in peste 24 de tari.

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Vezi comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sus