Citești
O stare de bine si picioare sanatoase

O stare de bine si picioare sanatoase

Revista Psychologies
femeie pe canapea

Iata un program simplu pe care il poti in­cepe chiar de azi! Te va ajuta sa ai picioare sanatoase, frumoase, pline de vitalitate, suple si elegante, totul pentru o stare de bine si confort.

Reactiveaza circulatia

Impresie de greutate, glezne umflate, senzatii anormale de cald si de frig, crampe sau intinderi – toate acestea sunt manifestari ale sindromului de „picioare grele”. O tul­burare tipic feminina (la sase femei, doar un singur barbat este diagnosticat cu acest simptom la varste cuprinse intre 25 si 35 de ani) cauza­ta de o insuficienta a tonusului sistemului ve­nos. Vara, cand din pricina caldurii venele se dilata, gambele se umfla si formeaza uneori e­de­me.

Ce-i de facut? In fiecare seara, cand ajungi a­ca­sa, treci peste gambe un jet de apa rece. Con­tractand venele, dusul rece va favoriza o mai buna circulatie. Continua cu un masaj al intregii gambe – de la degete urcand spre coapse, cu o crema speciala impotriva senzatiei de picioare grele.

Inainte de culcare, pentru a repu­ne circulatia in miscare, incearca niste miscari de pe­dalare, ca si cum ai fi pe o bicicleta. Si fa sport macar o data pe saptamana!

Un picior musculos este un picior bine irigat! Opteaza pentru mersul pe bicicleta, gimnastica, inot sau dans. Si evita epilarea cu ceara calda. La salon sau acasa, alege ceara rece, epilatorul electric sau o crema depilatoare.

 

Impotriva micozelor

Nu uita ca senzatia de disconfort si inamicul numarul unu pe care trebuie sa il combati este umezeala. Ea se afla in principal la originea micozelor, fiind un mediu propice de instalare a microorganismelor.

Dupa dus, usuca cu grija picioarele, mai ales zona dintre degete. Exfoliaza delicat. Renunta la dres sau la sosete sintetice, aceastea favorizeaza transpiratia si provoaca iritatii. De asemenea, acasa lasa pielea picioarelor sa respire cat se poate de mult, asadar daca nu iti este frig, ocazional incearca sa nu porti sosete.

Poate ca cea mai cunoscuta micoza este ciuperca piciorului ori piciorul atletului. Mare grija la ustensilele de pedichiura de la salon, daca se poate sa fie dezinfectate in fata ta, la piscina poarta papuci cu talpa cat mai inalta, iar cand probezi incaltaminte pe cat posibil cere o pereche de la depozit, care nu a mai fost probata de nimeni… si evita sa imprumuti pantofi de la prietene.

Ciuperca piciorului se instaleaza pe talpa, intre degete ori pe degetul mare, iar simptomele principale sunt inrosirea pielii, senzatia de mancarime, iar pe masura ce infectia devine mai serioasa pielea se crapa, apar dureri si sangerari.

Tocmai pentru ca este contagioasa si vorbim de o micoza, trebuie sa fim responsabili cu noi, dar si cu cei din jur. Nu lasam sa treaca de la sine, ci actionam local, medicamentos!

 

Fa-ti plinul cu vitamina E

Anumite alimente si nutrienti incetinesc imbatranirea sistemului venos. Consuma regulat flavonoide si alimente care contin betacaroten: fruc­te, legume, vin rosu (fara sa depasesti unul-doua pahare zilnic!).

Hraneste, in egala masura, venele cu vitamina E, un excelent agent antiim­ba­­tranire prezent in uleiurile vegetale, peste gras si cereale. In plus, ia regulat multivitamine. Asociaza-le cu alimente sau nutrienti bogati in oli­goelemente (fluor, seleniu, magneziu, cobalt, zinc), care potenteaza actiunea vitaminei E.

 

Destinde-ti degetele

Se spune ca piciorul este pentru corp ceea ce fun­datia este pentru casa. Este de la sine in­te­leasa importanta sanatatii picioarelor. Fragile cum sunt, au nevoie de atentie zilnica.

Regula de aur: ingrijirea pielii astfel incat sa fie evitata ingrosarea in zona calcaielor sau cea a de­ge­telor, ceea ce ar fi, in acelasi timp, du­reros si diz­­­­gratios. In fiecare dimineata, trage de degetele de la picioare, pe lungime, pentru a destinde tendoanele.

Nu uita de degetul mare, pe care se termina miscarea in timpul mersului. Aceste gesturi vor ajuta ca atunci cand te incalti degetele sa nu fie indoite, reducand frecarea si aparitia crapaturilor.

In fiecare seara, aloca 5 minute masajului fiecarui picior cu o crema pe baza de ulei de migdale dulci. Insista pe „pernuta” calcaiului. Astfel, ea se va „reumfla” si va reda piciorului o pozitie mai buna.

 

Pedichiura corecta

Taie intotdeauna unghiile patrat si pileste apoi usor colturile cu o pila de hartie. Nu taia niciodata colturile. Sub presiunea piciorului, pielea „urca” si produce unghiile incarnate.

O data sau de doua ori pe saptamana, pune pe fiecare unghie o picatura de ulei de migdale si, cu o miscare circulara, impinge cuticula cu un betisor de bambus sau de merisor.

 

Mersul – esential!

Pe strada, in padure sau pe plaja, fa macar o plimbare lunga pe saptamana, de o ora sau doua, fara intrerupere. Cu conditia sa faci pasul cat poti de mare, mersul este cel mai bun aliat contra insuficientei venoase, maladiilor cardiovas­culare si kilogramelor in plus.

Activand mus­chii gambelor, el permite comprimarea venelor profunde si activarea circulatiei. Intarind inima, o faci mai rezistenta.

Si, ca orice exercitiu fizic regulat, mersul regleaza greutatea corporala. Mergi linistit, in ritmul unei plimbari, pliind intotdeauna picioarele, conditie esentiala a unei bune contractii a gambelor.

Evita incaltamintea cu talpa rigida, tocurile mai mari de 5 cm si pantofii cu varf ascutit
. Si pentru ca tot se apropie vacantele pe malul marii, mergi prin apa, aceasta ajungand pana la jumatatea coapselor. Apa iti va masa coapsele, iar nisipul si pietrisul – talpa. Iata cel mai bun masaj!

 

Foto: Woman sitting on couch.

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Vezi comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sus
Prinde o reducere o dată în lună! Totul redus cu 30%
ABONAMENTE, CĂRȚI, EVENIMENTE
AGENDE PERSONALIZATE