Now Reading
Întărirea sistemului imunitar al celor mici și mari

Întărirea sistemului imunitar al celor mici și mari

întărirea-sistemului-imunitar-al-celor-mici-și-mari

Un subiect îngrijorător pe care îl reluăm an de an, de îndată ce frigul începe să își facă simțită prezența, iar cei mici se întorc la școală, este creșterea imunității.

Sistemul tău imunitar reprezintă prima linie de apărare atunci când lupți cu răceala sau gripa, și tot acesta te ajută să te vindeci și să te menții sănătos. Pentru a funcționa bine, sistemul imunitar are nevoie de o alimentație adecvată, exerciții fizice și un nivel scăzut de stres.

Cum poți să-ți susții sistemul imunitar în sezonul rece, astfel încât să te bucuri mereu de o stare de bine?

  1. bea multe lichide,
  2. adoptă o dietă colorată, bine echilibrată,
  3. include suplimentele alimentare în alimentația ta,
  4. fă sport regulat,
  5. dormi mult,
  6. limitează nivelul de stres.

Apa, un element esențial pentru sănătatea imunitară

Apa este cel mai bun lichid pe care îl poți bea. Corpul tău se deshidratează după perioada de somn, așa că bea un pahar cu apă imediat ce te trezești. Dacă ai dificultăți în a bea suficientă apă, setează-ți memento-uri pe parcursul întregii zile și bea câte un pahar de apă înainte de fiecare masă.

Sănătate-n farfurie

O dietă sănătoasă este importantă pentru un sistem imunitar sănătos. Un plan alimentar care se concentrează pe plante, fibre, proteine și grăsimi sănătoase te poate ajuta să te simți mai bine și să te vindeci mai repede. Proteinele sunt, de asemenea, esențiale pentru un organism care se vindecă.

Fitoterapia, un ajutor la îndemâna ta

Iată trei plante pe care le recomand și care îți vor întări sistemul imunitar pentru a trece de sezonul virozelor fără probleme:

  1. Extractul din muguri de măceș ECO

Mugurele de măceș este mugurele sferei ORL prin excelență! Este cunoscut pentru proprietățile sale antivirale și antiinflamatorii, care acționează, în special, în tratarea afecțiunilor căilor respiratorii. Este decongestionant, util pentru a respira mai ușor în cazul răcelii sau rinitei și este un puternic stimulant al sistemului imunitar, datorită conținutul său bogat în vitamina C.

Este, de asemenea, mugurele copiilor! Prețios pentru toți cei care fac cunoștință în mod repetat cu răcelile, sinuzitele, otitele, faringitele și alte inflamații ale sistemului ORL în sezonul rece.

  1. Tinctura de echinaceea ECO

Echinaceea este cunoscută pentru întărirea și stimularea sistemului imunitar favorizând producția de globule albe. Această plantă tonifică organismul și luptă împotriva infecțiilor virale și bacteriene. Este eficientă mai ales atunci când organismul este slăbit și vulnerabil. Fiind antivirală, antibacteriană și antifungică, este recomandată în cazul afecțiunilor căilor respiratorii.

  1. Extractul din muguri de coacăz negru ECO

Cunoscut din cele mai vechi timpuri sub numele de elixirul vieții, coacăzul negru este o plantă adaptogenă polivalentă, cu spectru larg de acțiune. Stimulează imunitatea și crește capacitatea de reacție a organismului. Este adaptat în mod deosebit organismelor slăbite, cât și persoanelor care se simt demotivate. Mugurii de coacăz negru au o activitate antiinflamatoare deoarece stimulează producția de cortizol, ceea ce permite calmarea durerilor de ordin inflamator. Virtuțile sale antihistaminice îl fac un aliat împotriva alergiilor de toate felurile.

Mugurele de coacăz negru este imuno-stimulant, anti-viral, anti-bacterian și anti-fungic.

Pentru soluții personalizate, dedicate unei afecțiuni specifice, te aștept în cabinetul meu de aromaterapie & fitoterapie din Str. Marcel Andreescu, nr.  61, sector 1, unde vom crea tratamentul corespunzător, individualizat pentru fiecare pacient în parte.

Fă exerciții regulate

Exercițiile fizice sunt esențiale pentru prevenirea bolilor cronice, cum ar fi bolile de inimă și hipertensiunea arterială, îți mențin greutatea sub control, și contribuie, în același timp, la un sistem imunitar sănătos. În plus, promovează o bună circulație a sângelui, ceea ce ajută ca sistemul imunitar să-și facă treaba mai eficient.

Somnul, un stimulent natural al imunității

Somnul este esențial pentru sănătatea corpului și a creierului. Când nu dormi suficient, celulele tale imunitare naturale scad, iar celulele inflamatorii cresc. Un somn odihnitor este vital pentru întărirea sistemului imunitar.

Redu nivelul de stres

Stresul zilnic îți poate suprasolicita sistemul imunitar și îți poate compromite capacitatea de a rămâne sănătos. Fă-ți timp în fiecare zi să faci lucruri pentru a-ți „reumple rezervorul” de stare bine. Activitățile pot incluse alocarea timpului pentru a citi, a medita, a vorbi cu un prieten sau a face un lucru care îți place.

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!