Now Reading
No Make-Up: O tendinţă care pune la îndoială rolul machiajului

No Make-Up: O tendinţă care pune la îndoială rolul machiajului

Revista Psychologies
no-make-Up-o-tendinţă-care-pune-la-îndoială-rolul-machiajului

Încă din perioada Stării de urgență, franțuzoaicele au început să se machieze din ce în ce mai puțin, conform unui sondaj efectuat de IFOP (n.r. Institutul pentru studierea opiniei publice și marketing din Franța) pentru marca Slow Cosmetic. Tendința „No Make-Up” (n.r. fără machiaj) este din ce în ce mai prezentă și ridică semne de întrebare asupra relației pe care femeile o au cu produsele cosmetice. Iată câteva clarificări.

Pandemia de Coronavirus a dus la o schimbare, în rândul femeilor, în ceea ce privește folosirea și achiziționarea produselor cosmetice. Relația lor cu machiajul pare să se schimbe, încurajându-se revenirea la o oarecare naturalețe. Pe lângă faptul că s-a constatat o scădere a utilizării produselor de machiaj, studiul realizat de IFOP a analizat și legătura pe care franțuzoaicele o au cu cosmeticele în general.

O oarecare presiune socială pentru a se machia atunci când ieși în lume

Studiul a arătat că munca de acasă a încurajat majoritatea femeilor să nu mai poarte machiaj. Altfel spus, ele preferă naturalul în mediul lor privat. Însă, atunci când pleacă de acasă și se întâlnesc cu alte persoane intră în joc și cosmeticele, care devin astfel obligatorii. Într-adevăr, potrivit rezultatelor sondajului, „două din trei femei cred că machiajul este esențial la locul de muncă.”

Citește continuarea articolului în ediția de februarie 2022 a revistei Psychologies sau abonează-te și primește în dar cartea „Știutorii” cu autograful lui Mircea Cărtărescu.

Un articol scris de Tiphanie Bénard

Traducere Ana-Maria Cetățean

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top