Citești
Analiza regimurilor online

Analiza regimurilor online

Revista Psychologies

Incepand de la 13-14 ani, fetele devin din ce in ce mai preocupate de silueta lor, iar la maturitate situatia nu se schimba, ci se acutizeaza, mai ales daca luam in calcul stresul, nasterile sau varsta, care nu mai este asa de prietenoasa ca inainte si nu ne ajuta cu pierderea kilogramelor, ca la douazeci de ani.

Daca vizita la medic nu este agreata, multe doamne apeleaza la site-urile de slabit, prezente in numar foarte mare, unele in limba engleza, dar si in romana (CalorieKing, SparkPeople, Nutrihand, Vtrim, WeightWatchers, cura-de-slabire.net, slabute.ro, dietapersonala.com, plusdieta.ro si lista poate continua).

Posibilitatea de plata difera, de la abonament pe sase luni, pachete cu reduceri, plata lunara, saptamanala (imbucuratoare pe timp de criza), la accesarea gratuita.

Pentru a le testa, Psychologies a facut un experiment: ne-am inscris pe patru site-uri, doua gratuite si doua cu plata.

Trei din patru trimit zilnic e-mail-uri care indica drumul ce trebuie parcurs. Pe al patrulea site, este necesara conectarea regulata, pentru a urma un program personalizat.

 

Internetul alimenteaza bulimia de informatii

Vinovat este cuvantul care ne stapaneste si promisiunea vanduta de toti: per-so-na-li-za-rea! In realitate, discursurile sunt cam aceleasi, cu cativa parametri schimbati.

Specialistii in tulburari de comportament alimentar ne explica cum avem impresia ca prin intermediul internetului vom beneficia de o masura sigura, infailibila, care ne va ajuta sa intram in alte haine, cu cateva numere mai mici.

In termeni de continut (meniuri, retete, sfaturi), informatiile nu lipsesc deloc… Timp de trei saptamani, s-a declansat un adevarat bombardament privind masa adipoasa, necesitatea miscarii, a cantaritului periodic, echilibrarii meselor, a cunoasterii motivatiilor etc.

Totul construit in asa maniera incat sa satisfaca nevoia avida de cunoastere care ne acapareaza in acele momente.
Dar asta conteaza foarte putin, intrucat stim foarte bine ca trebuie sa facem sport, sa nu mancam floricele la cinema si tone de dulciuri. Problema este ca nu reusim sa facem asta!

Internetul ne transforma in eroi obsesivi

„Bravo“, „Jos palaria!“, „Felicitari!“, „Ai depasit ce era mai greu prin faptul ca te-ai inscris…“ – da, totul este posibil, ne asigura antrenorii virtuali, care, in paginile pe care le putem consulta, ne transforma in cavaleri capabili sa castige cruciada contra grasimii.

Cum? Numarand minutios caloriile, cronometrand cel mai mic efort fizic. Fiecare pas spre slabit este un fel de avansare catre Sfantul Graal.

Iar eficacitatea in termeni de motivatie este departe de a fi garantata. Un antrenor spune ca abdomenele in fata televizorului nu functioneaza, pe cand altul cere efectuarea a 20 de abdomene de fiecare data dupa mersul la toaleta.

Atunci cand discursul este ambivalent si cand specialistii de pe site-uri alterneaza replicile („esti cea mai buna! O sa reusesti!“, iar apoi, a doua zi: „ai fost lenesa, trebuie sa faci sport“), desigur, confuzia generala isi ocupa comoda locul.

Si totusi, internetul poate motiva

Asadar, trebuie sa dam uitarii netul? Nu, pentru ca are avantajele lui, pe care nutritionistii le-au intrezarit foarte bine: ne creeaza un cadru propice, este usor accesibil si ne ajuta sa nu sovaim prea mult.

Nu este asa simplu sa slabim atunci cand ne vedem medicul o data la 15 zile sau chiar o data pe luna. Specialistii ne asigura ca, daca intalnirile cu pacientii sunt mai indepartate in timp, sansele de a-i vedea respectand noi obiceiuri se diminueaza.

Dar este foarte usor sa facem ceea ce vrem din organismul nostru pe termen scurt. De exemplu, pe diettogo.ro gasim cateva tipuri de diete cu durata de o saptamana – trei mese (sanatoase) pe zi livrate la domiciliu.

Scapam de cumparaturi, de gatit si putem arata mai suple. Cu atat mai mult daca „lucram din greu“ pentru vreun eveniment deosebit. Dar pe termen lung situatia se schimba, mai ales daca nu avem de dat jos doar doua-trei kilograme si acul cantarului este cu adevarat obraznic.

 

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Vezi comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top