Exerciții pentru fermitatea abdomenului

Visezi la un abdomen plat sau atât de atractivele pătrățele? Iată câteva exerciții pentru fermitatea abdomenului.

Exercițiul 1 – lucrează drepții și oblicii abdominali

Din întins pe spate, îndoi pe sol picioarele și le depărtezi la lățimea bazinului, apoi ridici umerii de la sol, brațele sunt întinse pe lângă corp, deasupra solului.

Citește și:

Transformă curățenia într-o ședință de fitness

5 beneficii ale sportului în aer liber

De la centru, arcuiești trunchiul spre dreapta, încercând să atingi glezna dreaptă, revii la centru, apoi te arcuiești spre stânga, încercând să atingi glezna stângă.

Mișcările se fac lent spre dreapta/centru/stânga/centru. Un set conține 20 de repetări spre dreapta, 20 repetări spre stânga, pauză 15 secunde; faci 3 seturi.

 

Exercițiul 2 – depărtat/apropiat de picioare, lucrează în special abdomenul inferior

Din întins pe spate cu picioarele întinse și apropiate, ridici picioarele deasupra solului, la aproximativ 45 grade (fără să doară zona lombară), și începi să depărtezi și să apropii rapid picioarele de 25 de ori.

Ai 25 de repetări, pauză 15 secunde, 3 seturi. Atenție! La exercițiile pentru abdomenul inferior, trebuie să protejăm foarte bine zona lombară, așezând mâinile sub ea sau puțin mai jos. Abdomenul este încordat tot timpul, pentru a nu se arcui coloana.

 

Exercițiul 3 – ridicări de umeri cu brațele întinse în față, pe genunchi

Din întins pe spate, îndoi pe sol picioarele și le depărtezi la lățimea bazinului, mâinile la ceafă, vii cu umerii în sus (ca și cum ai vrea să fie pe aceeași linie cu genunchii) și, în același timp, când ridici umerii, întinzi mâinile în față și atingi genunchii de 10 ori.

După 10 repetări de sus-jos, rămâi cu umerii sus și mâinile întinse spre genunchi și pulsezi rapid 10 repetări, încercând să atingi genunchii, apoi stai sus nemișcată 10 secunde pe inspir/expir.

Astfel, ai 10 repetări sus-jos, 10 pulsări rapide sus, 10 secunde de stat nemișcată, pauză 15 secunde, 5 seturi. Atenție! Întotdeauna, zona lombară este perfect lipită de sol, abdomenul încordat, privirea la tavan, pe coborâre inspiri, pe urcare expiri.

De Vera Fodoroiu, personal trainer, aerobic&fitness instructor la Big Gym Fitness, 0727811048, www.biggym.ro, https://www.facebook.com/vera.fodoroiu

Foto: Shutterstock

 

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum să ne creștem imunitatea
Cum să ne creștem imunitatea

Că ne confruntăm cu răceli repetate sau cu diverse probleme de sănătate, mai serioase, să fii bolnav, nu e o bucurie. De aceea, este important să știm cum funcționează sistemul imunitar, cum ne sabotăm singuri, dar și ce putem face pentru a ne crește imunitatea. Detalii de la dr. Nicoleta Dumitru, medic specialist medicină internă.

Citeste
Curiozități despre organismul uman
Curiozități despre organismul uman

Râzi de cei care poartă iarna ochelari de soare? Nu ar trebui. Unii oameni suferă de o condiție numită oftalmia zăpezilor. Iată și alte curiozități despre organismul nostru.

Citeste
3 mituri despre somn și nevoia de odihnă
3 mituri despre somn și nevoia de odihnă

În ritmul actual al vieții, odihna începe să capete o importanță tot mai mare. Iată 3 mituri despre somn care nu se aplică tuturor.

Citeste
Exerciții pentru fermitatea abdomenului
Exerciții pentru fermitatea abdomenului

Visezi la un abdomen plat sau atât de atractivele pătrățele? Iată câteva exerciții pentru fermitatea abdomenului.

Citeste
Ce este reiki sau vindecarea cu mâinile
Ce este reiki sau vindecarea cu mâinile

Mihai Albu este psiholog și psihoterapeut și face și reiki. Pentru că lumea e plină de vindecători care se folosesc de această metodă pentru a promite marea cu sarea, noi l-am întrebat pe el ce anume este reiki și cum să ne ferim de impostori.

Citeste
Sport în sezonul rece: cycling
Sport în sezonul rece: cycling

Dacă vremea prietenoasă îți permitea să mergi cu bicicleta la serviciu, să te plimbi pedalând prin parc ori să faci trasee montane pe două roți, sezonul rece te obligă să-ți reorganizezi activitățiile sportive. Soluția? Orele de cycling la sală!

Citeste