Exerciții pentru fermitatea abdomenului

Visezi la un abdomen plat sau atât de atractivele pătrățele? Iată câteva exerciții pentru fermitatea abdomenului.

Exercițiul 1 – lucrează drepții și oblicii abdominali

Din întins pe spate, îndoi pe sol picioarele și le depărtezi la lățimea bazinului, apoi ridici umerii de la sol, brațele sunt întinse pe lângă corp, deasupra solului.

Citește și:

Transformă curățenia într-o ședință de fitness

5 beneficii ale sportului în aer liber

De la centru, arcuiești trunchiul spre dreapta, încercând să atingi glezna dreaptă, revii la centru, apoi te arcuiești spre stânga, încercând să atingi glezna stângă.

Mișcările se fac lent spre dreapta/centru/stânga/centru. Un set conține 20 de repetări spre dreapta, 20 repetări spre stânga, pauză 15 secunde; faci 3 seturi.

 

Exercițiul 2 – depărtat/apropiat de picioare, lucrează în special abdomenul inferior

Din întins pe spate cu picioarele întinse și apropiate, ridici picioarele deasupra solului, la aproximativ 45 grade (fără să doară zona lombară), și începi să depărtezi și să apropii rapid picioarele de 25 de ori.

Ai 25 de repetări, pauză 15 secunde, 3 seturi. Atenție! La exercițiile pentru abdomenul inferior, trebuie să protejăm foarte bine zona lombară, așezând mâinile sub ea sau puțin mai jos. Abdomenul este încordat tot timpul, pentru a nu se arcui coloana.

 

Exercițiul 3 – ridicări de umeri cu brațele întinse în față, pe genunchi

Din întins pe spate, îndoi pe sol picioarele și le depărtezi la lățimea bazinului, mâinile la ceafă, vii cu umerii în sus (ca și cum ai vrea să fie pe aceeași linie cu genunchii) și, în același timp, când ridici umerii, întinzi mâinile în față și atingi genunchii de 10 ori.

După 10 repetări de sus-jos, rămâi cu umerii sus și mâinile întinse spre genunchi și pulsezi rapid 10 repetări, încercând să atingi genunchii, apoi stai sus nemișcată 10 secunde pe inspir/expir.

Astfel, ai 10 repetări sus-jos, 10 pulsări rapide sus, 10 secunde de stat nemișcată, pauză 15 secunde, 5 seturi. Atenție! Întotdeauna, zona lombară este perfect lipită de sol, abdomenul încordat, privirea la tavan, pe coborâre inspiri, pe urcare expiri.

De Vera Fodoroiu, personal trainer, aerobic&fitness instructor la Big Gym Fitness, 0727811048, www.biggym.ro, https://www.facebook.com/vera.fodoroiu

Foto: Shutterstock

 

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Ai o stare proastă? Bea cafea!
Ai o stare proastă? Bea cafea!

Cafeaua nu doar că te ajută să fii apt pentru muncă, și-ți dă startul dimineața, ci are impact și asupra sănătății psihice. Iată cum.

Citeste
Cum prevenim și tratăm alergiile sezoniere
Cum prevenim și tratăm alergiile sezoniere

Odată cu trezirea la viață a naturii, unii dintre noi se confruntă și cu năbădăioasele alergii sezoniere. Inconfortabile și incapacitante, sunt greu de ignorat, fie că ne afectează direct sau pe o persoană apropiată nouă. Ce e de făcut?

Citeste
Efectele postului asupra organismului
Efectele postului asupra organismului

Fie că este vorba despre postul Paștelui, al Crăciunului, de zilele de miercuri și vineri, acest obicei al postului este, în continuare, ținut în România, iar în afară de valențele ortodoxe, se pare că impactul său asupra corpului este semnificativ. Așadar, iată de ce este util să ținem post.

Citeste
Exerciții pentru fermitatea abdomenului
Exerciții pentru fermitatea abdomenului

Visezi la un abdomen plat sau atât de atractivele pătrățele? Iată câteva exerciții pentru fermitatea abdomenului.

Citeste
Ce este și ce nu este yoga
Ce este și ce nu este yoga

Yoga e o religie? Avem nevoie să fim în formă pentru a o practica? Multe mituri ne țin departe de o practică benefică nouă. Despre acestea, dar și avantajele practicării ei, primim detalii de la Mariana Drăgan, instructor yoga.

Citeste
Cum te motivezi să faci sport
Cum te motivezi să faci sport

Te-ai hotărât să mergi la sală. Grozav! Însă oboseala sau anii întregi de sedentarism pot reprezenta capcane care te împiedică să-ți urmezi scopul. Așadar, cum te motivezi să faci sport? Horaţiu Dumitrescu, PT Manager World Class România, ne spune cum să transformăm antrenamentele într-o rutină.

Citeste