Exerciții pentru fermitatea spatelui

Te plângi de dureri de spate? Este nevoie să întărești musculatura spatelui. În plus, vei arăta senzațional în rochii cu spatele gol! Fă aceste exerciții pentru fermitatea spatelui.

Durerile de spate, în special în zona lombară, sunt cele mai frecvente și sunt cauzate, în general, de poziția greșită de la birou și nu numai.

Citește și:

Dureri de spate ? Ce să mănânci ca să îți treacă

Întărește-ți imunitatea

Vom enumera trei exerciții pentru întărirea musculaturii paravertebrale (mușchii de pe lângă coloană). De reținut ca, după fiecare exercițiu, să execuți și câteva mișcări de relaxare astfel:

după terminarea fiecărui set, te așezi pe genunchi și palme, arcuiești coloana spre tavan cât de mult poți, pe expir, duci capul între brațe, stai 3-4 secunde, apoi arcuiești coloana spre podea și privești înainte.

 

Exercițiul 1 – ridicări de mână și picior opus

Te întinzi pe sol cu privirea la podea, capul în linie cu coloana. Întinzi brațele în față, pe lângă urechi, picioarele sunt întinse și depărtate la lățimea bazinului.

Ridici, în același timp, mâna dreaptă și piciorul stâng cât poți de sus, de 15 ori, apoi rămâi cu membrele sus 15 secunde.

Repeți același exercițiu cu mâna stângă și piciorul drept, după care relaxezi coloana și mai faci încă 2 serii la fel. Ai 15 repetări sus-jos, stai 15 secunde, relaxare; 3 seturi.

 

Exercițiul 2 – cobra

Te întinzi pe sol cu privirea la podea, capul în linie cu coloana. Poziționezi palmele sub umeri cu degetele de la mână depărtate, brațele sunt îndoite pe lângă corp și lipite de el, inspiri adânc și în același timp tragi de umeri în spate, printr-o mișcare ușoară de rotație.

Începi să îndrepți ușor brațele, pentru a ridica pieptul de la sol, și te oprești din a întinde brațele acolo unde nu simți deloc durere în zona lombară.

Privirea este înainte, capul nu este pe spate, este în linie cu coloana. Stai în această poziție 15-20 de secunde, pe inspir-expir lent, apoi cobori la poziția inițială, pe expir. Ai 15 repetări, relaxare și 3 seturi.

 

Exercițiul 3 – ridicări de piept cu întins o mână la spate

Te întinzi pe sol cu bărbia spijinită pe dosul palmelor, privirea la podea. Pe inspir, ridici pieptul de la sol cât poți de sus (fără să te doară zona lombară), păstrând doar mâna stângă sub bărbie, iar mâna dreaptă va merge în spate atingând coapsa dreaptă, printr-o mișcare ușoară de rotație. Repeți pe aceeași parte de 15 ori, schimbi partea, apoi relaxezi; 3 seturi.

 

De Vera Fodoroiu, personal trainer, aerobic&fitness instructor la Big Gym Fitness, 0727811048, www.biggym.ro, https://www.facebook.com/vera.fodoroiu

Foto: Shutterstock

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Măsuri de contracepție peste 35 de ani
Măsuri de contracepție peste 35 de ani

Ai peste 35 de ani și nu vrei copii deloc sau poate nu acum, ori ești mamă deja și nu intenționezi să mai devii. În aceste condiții, evident, se impun măsuri de contracepție adecvate, dar în acord cu vârsta și stilul tău de viață. Cum trebuie să arate contracepția după 35 de ani? Detalii de la dr. Silviu Iștoc, medic specialist obstetrică-ginecologie.

Citeste
Vitamine și minerale esențiale pentru organism
Vitamine și minerale esențiale pentru organism

Cuprul previne albirea prematură a părului, fosforul transmite noilor celule codul genetic, vitamina D ne întărește sistemul imunitar, iar vitamina B12 este produsă de bacteriile din intestinul subțire. Vitaminele și mineralele esențiale pentru organism formează un univers aparte, cu roluri diferite și foarte bine repartizate. Iată de unde să le procurăm și ce efecte are supradozajul.

Citeste
Unul dintre cele mai sigure lucruri este efectul nociv al televizorului asupra creierului
Unul dintre cele mai sigure lucruri este efectul nociv al televizorului asupra creierului

Dragoș Cîrneci este doctor în neuroștiințe și poate face, cu destulă siguranță, predicții ceva mai informate despre viitorul creierului uman și ce impact au noile tehnologii asupra noastră, de exemplu cum stau lucrurile cu efectul nociv al televizorului.

Citeste
Exerciții pentru fermitatea spatelui
Exerciții pentru fermitatea spatelui

Te plângi de dureri de spate? Este nevoie să întărești musculatura spatelui. În plus, vei arăta senzațional în rochii cu spatele gol! Fă aceste exerciții pentru fermitatea spatelui.

Citeste
Cât de mult funcționează detoxifierea
Cât de mult funcționează detoxifierea

Detoxifierea întregului organism, a pielii, ficatului. Cât este adevărat și cât fals? Funcționează detoxifierea, ce limite are și când ne poate face rău? Detalii de la Alina Trifu, consilier în nutriție.

Citeste
Despre nevoia de cabinete stomatologice mobile - Cossette Chichirău
Despre nevoia de cabinete stomatologice mobile

Luna aceasta, pe coperta revistei se află Cosette Chichirău, deputat USR de Iași. Pentru că ne-am propus să susținem ideea că oamenii (și mai cu seamă femeile) trebuie să se implice politic, vom publica aici inițiativa ei legată de cabinetele stomatologice mobile, un serviciu social atât de necesar, și la care majoritatea populației nu are acces.

Citeste