Now Reading
4 moduri simple pentru a crește apropierea în cuplu

4 moduri simple pentru a crește apropierea în cuplu

Cătălina Cristescu

Puteți face o mulțime de lucruri simple pentru a crește apropierea în cuplu și a petrece mai mult timp unul cu celălalt. Încercați să încorporați următoarele patru sfaturi în viața voastră de zi cu zi.

 

 

Pe măsură ce familia crește și viața de cuplu progresează, devine tot mai greu să găsiți modalități de a vă conecta și de a petrece timpul împreună. Chiar și cuplurile căsătorite recent pot găsi o provocare în a-și face timp pentru a fi împreună.

Dar, așa cum este cazul majorității lucrurilor din viață, dacă este important, veți găsi o cale de a vă face timp pentru asta, de a crea amintiri frumoase și de a vă bucura împreună de momentele speciale.

Citește și:

Cum să treci peste un divorț dureros

Tentația infidelității și cum îi putem rezista

Mergeți la culcare în același timp

Chiar dacă aveți sau nu copii, coordonarea orelor de mers la culcare este foarte importantă și veți vedea rezultate pozitive dacă veți putea face această schimbare. Mersul la culcare la aproximativ aceeași oră, în fiecare noapte, poate avea un impact real asupra relației de cuplu.

Potrivit unui studiu publicat în Journal of Marital and Family Therapy, cuplurile căsătorite care au mers la culcare în același timp, au raportat mai puține conflicte, conversații mai profunde și mai mult timp petrecut în activitățile comune.

Stați de vorbă cu partenerul și ajungeți la un acord cu privire la o rutină de culcare care să funcționeze pentru amândoi și care să ofere un spațiu dedicat petrecerii timpului împreună.

 

Citiți împreună și apoi discutați

Citiți cărți împreună și faceți un pas înainte discutând despre acestea. Studiile arată că cititul împreună poate ajuta la formarea relațiilor pozitive și la creșterea pasiunii pentru lectură. Discuțiile asupra cărților pe care le-ați citit vă vor ajuta să creșteți apropierea dintre voi.

Identificați apoi ceea ce vă place sau nu la materialul de lectură și întrebați-vă reciproc ce simțiți în acest mod. Un dialog deschis vă va arăta că este posibil să nu fiți de acord cu partenerul sau să aveți opinii diferite și totuși să îl respectați în continuare.

 

Stabiliți un ritual sau o rutină de familie

Nu limitați ritualurile familiei la sărbători sau la evenimente speciale, cum ar fi zilele de naștere și aniversările. Dacă vă veți crea o tradiție unică, acest lucru vă va oferi o modalitate de a procesa emoțiile în diferite faze ale vieții și poate ajuta la restabilirea conexiunii dintre voi, în timpul încercărilor.

Alegeți-vă o zi în fiecare lună (de exemplu, în fiecare a doua zi de marți) și angajați-vă să vă petreceți timpul împreună făcând ceva ce vă place. Ar putea fi o seară obișnuită, în care să comandați pizza și să vă uitați la un film.

See Also

Rutina și ritualurile conferă cuplurilor și familiilor un sentiment de identitate și ajută la stabilirea unor valori importante. De aceea, este nevoie să acordați prioritate interacțiunilor și experiențelor interpersonale.

 

Participați la activitățile comunității

Fie că sunteți un cuplu proaspăt căsătorit sau nu, fie că aveți sau nu copii, este foarte important să participați la activitățile comunității. Alegeți împreună o organizație sau o societate caritabilă și începeți să vă oferiți voluntar timpul și resursele.

Acest lucru întărește comportamentul prosocial și empatia față de ceilalți. Similar creării unui ritual familial, înscrierea într-o organizație de caritate ajută la stabilirea unui sentiment de identitate, mândrie și proprietate în comunitatea respectivă.

Viața poate deveni agitată și relațiile ar putea fi prinse în graba de zi cu zi. O mică planificare și puțin efort vă vor ajuta, însă, să restabiliți conexiunea dintre voi și să creșteți apropierea în relația voastră.

De Nadia Gorduza, fondator Id Therapy Bespoke Treatment Center. Medic, psihoterapeut și business coach, singurul psihoterapeut din România specializat atât în Terapia de Cuplu prin metoda Gottman, cât și în Terapie prin Realitate Virtuală pentru Fobii și Adicții. Este reprezentant al Institutului Gottman din SUA și Virtually Better Inc. USA, cu certificări la nivel național și internațional; a urmat un Executive MBA în Statele Unite.  http://www.idtherapy.ro,[email protected], +40751 202 272

Foto: Shutterstock

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top