Now Reading
Cum ne influențează mediul de lucru productivitatea. Impactul pe care nu îl bănuiai

Cum ne influențează mediul de lucru productivitatea. Impactul pe care nu îl bănuiai

Nu îți poți explica de ce ești constant în urmă cu deadline-urile în ciuda faptului că te străduiești și lucrezi mult? Ai putea găsi răspunsul uitându-te chiar în jurul tău.

Ne petrecem cel puțin opt ore pe zi la locul de muncă, însă, cu toate acestea, avem tendința să disociem locul în care lucrăm de performanțele noastre și să ne concentrăm mai mult pe ce reușim noi însene să facem. Mediul de lucru, însă, joacă un rol vital când vine vorba despre eficiența noastră și poate influența într-o anumită măsură însuși drumul nostru carieristic. Iată câteva moduri în care mediul de lucru are un impact asupra ritmului în care lucrăm și cum ni-l putem îmbunătăți.

 

  • Lumina naturala, un factor esențial când vine vorba despre puterea de concentrare

Știai că printre primele simptome ale oricărei probleme de vedere se numără durerile de cap? Așadar, înainte ca noi să observăm că nu vedem bine, corpul nostru realizează acest lucru și ne trimite un semnal de alarmă. La fel se întâmplă și într-un spațiu de lucru unde nu este foarte multă lumină – nu realizăm de ce nu ne concentrăm bine, de ce ne simțim lipsite de vlagă și de ce nu reușim să ne terminăm niciodată activitățile pe care le avem pe lista într-o zi, iar răspunsul este chiar în fața noastră.

Rolul luminii în ceea ce privește eficiența angajaților a fost de mult conștientizat de companiile care se ocupă de designul parcurilor de birouri. Dacă ne uităm la unele dintre cele mai mari parcuri de birouri de la noi, precum cele dezvoltate de omul de afaceri Liviu Tudor, vom observa imobile cu multe ferestre, care să permită luminii să intre cât mai mult în spațiul de lucru.

  1. Aglomerația și spațiul insuficient îți afectează dramatic performanțele

Spațiile de lucru moderne au birouri open-space, despre care se spune că îmbunătățesc productivitatea, pentru că sunt de ajutor când vine vorba despre comunicare. Totuși, asta nu înseamnă că putem avea birourile lipite unul de altul. Majoritatea studiilor sugerează că un angajat are nevoie de 24 de metri pătrați pentru a fi productiv, pentru a avea parte de intimitatea necesară pentru concentrare.

  1. Calitatea aerului – greu de controlat, dar cu un impact mai important decât crezi

Este greu să dai un calificativ calității aerului, e aproape insesizabilă, însă asta nu înseamnă că rămâne fără ecou în munca noastră de zi cu zi. Pentru că e greu de controlat, majoritatea companiilor nici nu își pun problema îmbunătățirii ei. În definitiv, cum s-ar putea face asta? Soluții există, desigur, și iau forma plantelor sau a aparatelor special concepute pentru curățarea aerului – purificatoarele.

Totodată, în clădirile de birouri unde aerul condiționat funcționează aproape mereu, se aerisește rar, așa că 15-20 de minute petrecute cu fereastra deschisa dimineața când ajungi la birou s-ar putea să îți fie de ajutor pentru tot restul zilei.

Desigur, ne este greu să ne alegem locul de muncă doar după aceste criterii, dar poate ne-ar prinde bine ca la interviurile la care mergem pe viitor să fim mai atente la aceste aspecte, care par mărunte, dar care ne influențează viața de zi cu zi.

Sursa foto: Shutterstock

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top