5 secrete ale oamenilor fericiți

Cu certitudine unora le este mai ușor să fie mulțumiți de ei înșiși și mai optimiști, dar oare care sunt secretele lor? Iată câteva secrete ale oamenilor fericiți.

Citește și:

Cum să ne înțelegem și asumăm propriile alegeri

Ce efecte negative are autoanaliza în exces

Acceptă-ți unicitatea

În special noi, femeile, mereu avem câte o nemulțumire legată de aspectul nostru fizic. Dacă avem părul creț l-am fi vrut drept și invers.

Nu suntem destul de înalte sau suntem prea înalte. Nu avem măsurile dorite, iar de greutate nici nu mai vorbim. Căutăm diete, soluții, sfaturi și ne pierdem în tot atâtea soluții care parcă, totuși, nu ni se potrivesc.

Răspunsul? Dormi atât cât ai tu nevoie, nu cât citești că ar trebui. Mânâncă și bea ceea ce tu consideri că este bine pentru organismul tău și ce îți face plăcere.

Nu exagera cu alimentele nepotrivite, dar nici nu încerca să ți le interzici. Acceptă-ți defectele și chiar consideră-te puncte forte care te diferențiază de ceilalți. Nu trebuie să te intereseze decât ceea ce e bine și potrivit pentru tine.

 

Respectă-ți limitele

Învață să comunici asertiv, dar și să îți respecți propriile limite. Nu îți plac anumite conversații despre viața privată a celorlalți? Retrage-te sau găsește formula politicoasă prin care să spui celuilalt că nu dorești să fii părtașă la problemele de cuplu ori de familie.

Trebuie să ai curaj să semnalezi celorlalți un comportament nepotrivit sau jignitor, dar și să nu te lași manipulată în a face anumite favoruri pe care nu dorești să le faci.

 

Stabilește-ți prioritățile

Te-ai gândit vreodată care sunt prioritățile tale? Care sunt obiectivele pe termen mediu și lung? Dacă nu o faci, vei avea senzația că viața ta este în derivă și că nu ajungi niciodată să ai ceea ce îți dorești.

Problema ta este că te lași distrasă de sarcini zilnice, de oboseală, de detalii neimportante și pierzi din vedere ceea ce vrei cu adevărat.

Dacă sănătatea este o prioritate, este timpul să mergi la sală, nu doar să ai fantezii cu tine sportivă.

Dacă familia este prioritară, organizează-ți programul în așa mod încât să petreceți mai mult timp împreună.

 

Renunță la sentimentul de vină

Nu te poți ierta pentru o greșeală din trecut? Îți spui mereu „trebuie” atunci când îți propui ceva? Te simți prost atunci când refuzi pe cineva?

Este dreptul tău de a pune nevoile tale pe primul loc, de a ține cont de ele și de dispoziția pe care o ai.

Este frumos să fii disponibilă pentru cei din jur și să îți oferi ajutorul, dar numai atât cât este necesar și cât nu îți epuizezi toate resursele pentru ei.

Ai dreptul să refuzi fără să te simți vinovată. Iar dacă celălalt se supără, este momentul să analizezi cât de valoroasă ești tu pentru tine.

Nu este firesc ca ceilalți să ne aprecieze doar atunci când facem ceva pentru ei! De asemenea, nu uita că este uman și firesc să greșeși.

Iartă-te pentru greșelile trecute, ia-le drept experiențe de viață și elimină din vocabularul tău „trebuie”. Dacă vrei faci, dacă nu… nu.

 

Respectă-ți munca

Nu te-ai săturat de prieteni care vor să îi ajuți într-un domeniu în care tu ești specializat… constant, numai pentru că sunteți amici? Sau de cei care îți subevaluează munca drept „ușoară” doar pentru că duci sarcinile la bun sfârșit foarte repede?

Este momentul să apreciezi tu corect valoarea muncii tale. Nu rămâne într-un job care nu îți place pentru că mai devreme sau mai târziu acest lucru se va întoarce împotriva ta: fie vei ajunge la depresie, fie nu vei avea succes, fie te vei simți fără energie și chef.

Iar atunci când cineva îți spune că munca ta costă prea mult pentru cât de puțin timp îți ia ție, amintește-le câți ani ai investit tu în pregătirea ta ca să ajungi să faci lucrurile repede…

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
De ce înjurăturile au rol terapeutic
De ce înjurăturile au rol terapeutic

Nu cred că există om pe lumea asta care să nu fi înjurat vreodată – poate călugării tibetani crescuți de mici la mânăstire, dar, și ei, cine știe ce au zis uneori în gând… Că suntem în trafic, ne-am lovit de pat la degetul mic ori o problemă de serviciu ne scoate din minți, scoatem la iveală arsenalul creativ sau concret de injurii. Când ne ajută asta și când nu?

Citeste
Cum devine narcisismul o formă de autosabotare
Cum devine narcisismul o formă de autosabotare

De câte ori nu ai auzit: „Eu știu cel mai bine, eu sunt cel mai grozav, nimeni nu este așa de bun ca mine“ sau „nici nu știe ce a pierdut, nu o să găsească alta ca mine“. Narcisismul iese la iveală ca să ne protejeze, dar, de fapt, este o formă de autosabotare. Iată de ce.

Citeste
Tulburarea obsesiv-compulsivă: manifestări şi remedii
Tulburarea obsesiv-compulsivă: manifestări şi remedii

Mulți dintre noi au experimentat anxietatea dată de gânduri obsesive. Iată cum identificăm tulburarea obsesiv-compulsivă pentru a lua măsurile potrivite pentru noi

Citeste
5 secrete ale oamenilor fericiți
5 secrete ale oamenilor fericiți

Cu certitudine unora le este mai ușor să fie mulțumiți de ei înșiși și mai optimiști, dar oare care sunt secretele lor? Iată câteva secrete ale oamenilor fericiți.

Citeste
Poți identifica un psihopat după preferințele muzicale
Poți identifica un psihopat după preferințele muzicale

Nu este ușor să identifici un psihopat, de aceea cercetătorii dau mai multă atenție metodelor prin care aceștia ar putea fi reperați. Preferințele muzicale par să fie un criteriu.

Citeste
Cum te ajută inteligența emoțională să ai un salariu mai mare
Cum te ajută inteligența emoțională să ai un salariu mai mare

Știai că inteligența emoțională te ajută să te afirmi și să avansezi profesional? Dacă vrei un salariu mai mare, investește în ea. Iată rolul acesteia și beneficiile aduse.

Citeste