Te-ai săturat să fii singură? Înseamnă că nu faci ce trebuie

Să fii singură nu este o povară dacă îți place propria companie. Nici dacă ai suficientă grijă de tine să îți faci viața frumoasă. Iată cum poți profita de aceste momente.

Citește și:

Uneori, trăim emoții care ne aparțin. Alteori, ele sunt de împrumut

Nu te lăsa definită de propriile gânduri

Nu îți place că ești singură? Bărbatul potrivit pare să vină călare pe o broască țestoasă în loc de calul alb? În primul rând, dacă ești singură, înseamnă că până în prezent nu ai ales bine partenerii pe care i-ai avut.

Chiar dacă oricine se poate înșela asupra unui alt om, cu toții, ne place sau nu, avem un tipar relațional. Vine din copilărie, caută găsirea unui alt deznodământ nefericirilor pe care le-am traversat și reproduce, la nesfârșit aceleași disfuncții.

Astfel, intrăm mereu în relații nepotrivite, suferim, ne despărțim, iar un singur lucru facem constant: nu învățăm nimic de pe urma lor.

În loc să ne frământăm asupra condiției noastre de single ladies, am putea să ne acordăm un răgaz pentru a ne înțelege și cunoaște mai bine.

 

Regula numărul 1: trecutul rămâne trecut

Nu rememora toate suferințele trecutului. Da, dacă ai intrat într-o relație, foarte probabil ai avut anumite sentimente față de partenerul tău.

Iar acestea lasă anumite urme, lasă amintiri frumoase, nu doar neplăcute, lasă senzația că „era ceva acolo”. Evident că era, altfel nu avea loc relația.

Dar aceasta nu a funcționat. Uneori, chiar dacă suntem alături de un om fără defecte majore sau frustrante, nu înseamnă că avem o relație fericită. Nu înseamnă că suntem împlinite.

Ceva din noi ne semnalează acest lucru și, dacă în mod conștient alungăm ideea pentru că nu vedem „motivul real” din spatele ei, reacționăm în consecință. Respectiv, ne purtăm în așa fel încât să atragem o despărțire. Ulterior, chiar suferim.

Lasă astfel de episoade din trecut acolo unde le este locul. Inventariază lucrurile pe care crezi că le-ai făcut bine într-o relație și cele pe care nu. Ia cu tine lecțiile, nu suferințele. Acestea din urmă au fost trăite atunci, iar să te încarci în continuare cu ele nu te ajută.

Trăiește în momentul prezent, nu degeaba ne învață acest lucru tehnicile de mindfulness. Viața ta se desfășoară în prezent, nu în trecut, nici în viitor.

Ce poți face tu pentru tine acum, pentru a te bucura de viață? Prezentul este dat pentru a fi trăit, nu pentru a-l dedica trecutului, nici spaimelor față de viitor.

 

Regula numărul 2: Începe să faci lucruri pentru tine

Ai citit articole despre cum să ieși mai des din casă, să socializezi, să îți găsești un hobby, să te vezi mai des cu prietenii, să faci un sport, să citești cărți sau reviste, să ai mai multă grijă de tine, etc. Dar faci ceva din toate acestea?

Dacă le faci și tot ești nefericită, mintea ta nu este conectată la prezent. Atunci când devii prezentă și atentă la viața ta din acest moment, vei învăța să te redescoperi în mod autentic. Singurătatea este cel mai bun moment pentru a face acest lucru.

Nu mai amâna momentul în care vei citi cartea aceea cu recenzii atât de bune. Nici pe cel în care vei merge pentru prima dată la sală, indiferent că mergi la fitness sau yoga. Începe azi, începe acum.

Iar atunci când începi să faci acele lucruri, fii acolo. Nimic nu se va schimba dacă nu ești dispusă să îți schimbi tu percepțiile asupra ta.

Nu este ușor, suntem învățate să funcționăm într-un anume mod și, chiar dacă nu ne este benefic, devine zona noastră de confort, în care știm cum se întâmplă lucrurile.

Este uimitor cât de mult ne agățăm de comportamente disfuncționale, doar pentru că suntem obișnuite cu ele. Schimbarea înseamnă aceeași versiune a ta dintr-o nouă perspectivă. Aceasta este adevărata muncă pentru dezvoltarea personală.

Nu spune nimeni să nu îți dorești o relație de cuplu, dar tocmai având grijă de tine vei fi pregătită pentru ea atunci când o să apară.

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Când și de ce să spui te iubesc
Când și de ce să spui te iubesc

Sigur iubești pe cineva – un el, o ea, familia, prietenii. Dar cât de des le spui ceea ce simți? Îți face și ție bine, dar și lor, în plus relația devine mai puternică. Uite câteva cazuri.

Citeste
Supracompensarea prin muncă: indicii şi cauze
Supracompensarea prin muncă: indicii şi cauze

Muncești mult? Nu simți mari satisfacții, ba chiar oboseala se acumulează, dar parcă tot către muncă revii? Aflăm de la psihoterapeutul Daniela Stanciu ce înseamnă supracompensarea prin muncă și ce se află în spatele ei.

Citeste
Stresată? Anxioasă? Agitată? Iată cum îți regăsești starea de calm
Stresată? Anxioasă? Agitată? Iată cum îți regăsești starea de calm

Echilibrul emoțional pare un lux pe care nu ni-l mai putem permite în ritmul pe care îl impune societatea și pe care majoritatea îl acceptă fără prea multă împotrivire. Avem nevoie de calm mai mult decât oricând, dar cum să ni-l (re)găsim? Iată câteva sfaturi utile.

Citeste
Te-ai săturat să fii singură? Înseamnă că nu faci ce trebuie
Te-ai săturat să fii singură? Înseamnă că nu faci ce trebuie

Să fii singură nu este o povară dacă îți place propria companie. Nici dacă ai suficientă grijă de tine să îți faci viața frumoasă. Iată cum poți profita de aceste momente.

Citeste
Mici exerciții de mindfulness
Mici exerciții de mindfulness

Ce faci prima dată când te trezești? Care îți sunt obiceiurile? Primele momente ale zilei sunt cruciale pentru ceea ce urmează și pentru eficiența și liniștea sufletească. Uneori, nu  trebuie decât să fim mai atenți la actele cele mai banale ale cotidianului. Iată câteva exerciții de mindfulness de pus în practică.

Citeste
Cum ne sunt utile emoțiile negative
Cum ne sunt utile emoțiile negative

Încă de mici, suntem învățați că durerea, suferința, neplăcerea sunt de evitat. Ținta noastră a fost și rămâne să alergăm după emoțiile pozitive, care se pare că ar fi cheia fericirii. Dar emoțiile negative ne sunt extrem de utile și necesare. Iată de ce.

Citeste