Now Reading
Învinge stresul prin meditație

Învinge stresul prin meditație

Cătălina Cristescu

Mereu auzim despre meditație și beneficiile sale extraordinare: scăderea stresului, „repararea“ creierului, o viață mai lungă și mai sănătoasă. Uite cum să meditezi corect.

 

Meditația este o metodă simplă și utilă de autoexplorare, care ne ajută să ne familiarizăm cu noi înșine, cu modul în care funcționează mintea noastră, cu gândurile, emoțiile, senzațiile și percepțiile noastre pentru a putea face schimbările pe care ni le dorim.

Citește și: 

Tehnici de meditație mindfulness

Respirația abdominală – soluția sigură de relaxare

Meditația presupune și focalizarea întregii noastre atenții asupra unui anumit obiect ales în prealabil, cum ar fi respirația, spre exemplu.

În cazul meditației, scopul este acela de a ajunge la o anumită stabilitate a minții și la un nivel crescut de conștiență, care ne permit să avem o stare calmă, relaxată, deschisă, flexibilă și atentă pentru a putea trăi bucuria, pacea și liniștea momentului prezent.

Beneficiile pe care le aduce meditația sunt resimțite la nivel fizic, emoțional și mental. Astăzi, un număr din ce în ce mai mare de oameni de știință publică studii care arată beneficiile palpabile ale meditației.

Printre cele mai des întâlnite efecte pozitive, care sunt resimțite chiar la scurt timp după ce cineva începe să mediteze, sunt scăderea efectelor stresului asupra organismului și creșterea capacității de concentrare, meditația contribuind la instalarea unei stări de bine care este simțită la nivel general.

 

Meditația cu focus pe respirație

Există o multitudine de tipuri de meditație, iar acestea diferă în funcție de tehnica folosită și de accentul ales pentru meditație.

Putem avea, spre exemplu, meditație în care atenția este concentrată pe respirație, meditație în mișcare, meditație în care atenția este focalizată pe gândurile sau emoțiile noastre și așa mai departe.

Dintre toate tipurile de meditație, cel mai des practicată este meditația cu accent pe respirație, a cărei tehnică este foarte simplă și are avantajul că poate fi practicată în orice situație și în orice loc ne aflăm.

 

Tehnici de meditație antistres

Una dintre cele mai simple și mai eficiente tehnici pe care le putem folosi este să ne concentrăm atenția pe respirație și să devenim conștienți de aceasta.

Tehnica este următoarea: oriunde ne aflăm, ne oprim pentru câteva momente din ceea ce facem și aducem atenția asupra respirației, pentru câteva cicluri de respirație conștientă.

În funcție de alegerea fiecăruia, pot fi făcute 3 , 5 sau 10 cicluri de inspirație-expirație conștiente pe parcursul zilei, la anumite intervale  stabilite la începutul zilei (la fiecare oră, la trei ore etc.).

Astfel, ne desprindem din vâltoarea evenimentelor care au loc peste zi și ne reconectăm cu noi înșine și cu momentul prezent.

O altă tehnică foarte utilă este aceea a meditației în mișcare, pe care o putem aplica de fiecare dată când mergem.

Tehnica presupune ca, pe o anumită distanță, aleasă de noi, să ne focalizăm atenția pe senzația de contact dintre talpa noastră și sol.

Importantă aici nu este destinația aleasă, ci mersul în sine, fiecare pas pe care îl facem și de care suntem conștienți.

Aceasta ne ajută să revenim în momentul prezent, să ne reconectăm cu corpul nostru și cu pământul, inducându-ne starea de bine și relaxarea mult dorite.

 

Beneficiile meditației

Ajută în combaterea simptomelor asociate cu depresia și anxietatea.

See Also

Crește capacitatea de a face față situațiilor tensionate și stresante.

Schimbă modul în care reacționăm atunci când ne confruntăm cu situații dificile.

Crește capacitatea de concentrare și productivitatea.

Crește imunitatea și reduce inflamațiile și durerea.

Contribuie la scăderea tensiunii arteriale.

Ne ajută să ne cunoaștem mintea și modul în care funcționează, pentru a putea lucra cu ea și a o folosi la capacitatea ei maximă.

Are un efect vindecător și transformator, lucrând cu întregul organism, de la celule la creier, afectând și sistemele de organe.

Creează noi căi neuronale la nivelul creierului.

Mintea devine mai flexibilă.

Aduce stabilitatea mentală și facilitează ancorarea în momentul prezent.

 

De Crina Radu care a studiat arta și tehnica meditației cu maeștri autentici din Asia, 0770238878, [email protected]

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top