Now Reading
Liceul Româno-Finlandez, singura școală din România inclusă într-un program de sănătate mintală Erasmus+

Liceul Româno-Finlandez, singura școală din România inclusă într-un program de sănătate mintală Erasmus+

Revista Psychologies
liceul-româno-finlandez-singura-școală-din-românia-inclusă-într-un-program-de-sănătate-mintală-erasmus+

În perioada 14-18 noiembrie, se desfășoară partea a doua a programului „Developing interventions in schools for students mental health”, proiect de parteneriat de mică anvergură cu beneficiari multipli, în cadrul programului Erasmus+, la care participă Liceul Româno-Finlandez din București și școala Kepez Mehmet Akif Ersoy Ortaokolu din Canakkale, Turcia.

Cu această ocazie, o delegație de elevi și profesori turci va veni la Liceul Româno-Finlandez pentru a lua parte la activitățile pregătite de partenerii români. Printre acestea se numără LRFTLON – competiție sportivă care urmărește dezvoltarea fizică armonioasă, dar și încurajarea cooperării în echipe și dezvoltarea rezilienței –, ateliere și workshop-uri pe tema wellbeing-ului, atelier practic de meșteșuguri tradiționale sau construirea de căsuțe de păsări.

Programul se desfășoară în perioada 01.02.2022-31.01.2024 și cuprinde activități de formare pentru profesori și elevi, desfășurate atât în Turcia, cât și în România, crearea unui curriculum de sănătate mintală pentru profesori și amenajarea unui laborator dedicat sănătății mintale.

Liceul Româno-Finlandez a câștigat participarea în program cu cel mai mare punctaj, fiind astfel singura unitate pentru învățământ gimnazial inclusă într-un proiect de sănătate mintală Erasmus+.

Prima mobilitate a programului s-a desfășurat în perioada 24-28 octombrie 2022 în Turcia, unde au participat 20 de elevi români, însoțiți de 15 profesori, care au luat parte la ateliere de identificare a emoțiilor, ateliere interactive pe tema traumei generate de pandemie, îmbinate cu ateliere practice și sportive – campionat de baschet, vânătoare de comori, ateliere de pictură, jocuri tradiționale. Participanții au avut posibilitatea de a împărtăși experiențe și momente din viața de elev și profesor.

Credem cu tărie în rolul educației pentru sănătate mintală și dezvoltare personală. În structura noastră organizatorică, funcționează 6 psihologi, ale căror cabinete sunt permanent pline. Nevoia copiilor noștri este de îndrumare. Proiectul acesta ne-a ajutat să oferim un context internațional unei probleme stringente, a declarat Alina-Cristiana Dumitrache, director al Liceului Româno-Finlandez.

Obiectivele proiectului „Developing interventions in schools for students mental health” sunt creșterea nivelului de conștientizare a importanței sănătății mintale în viața copiilor și a profesorilor, dezvoltarea de comportamente și practici de suport emoțional, încurajarea exprimării emoționale a elevilor, formarea profesorilor și îmbunătățirea comportamentelor sociale și emoționale prin intermediul sănătății mintale.

La nivelul Liceului Româno-Finlandez, proiectul a impulsionat crearea și derularea de alte proiecte auxiliare pe tema sănătății mintale – ateliere de modelat emoții pentru copiii din grădiniță și ciclul primar, întâlniri 1:1 între psihologi și elevi, celebrarea zilei sănătății mintale și organizarea unei săptămâni de activități dedicate sănătății mintale.

Despre Liceul Româno-Finlandez

Liceul Româno-Finlandez este prima școală care a implementat principiile învățământului finlandez în România.

Proiectul a început în anul 2010 și urmărește să aducă plus-valoare educației din România prin adaptarea

metodelor și ideologiei educației finlandeze, care, în momentul de față, este sistemul cel mai performant din mediul educațional european. Viziunea noastră este să creăm un reper educațional pozitiv și inovativ în România. Păstrând curriculum-ul românesc, dorim să optimizăm rezultatele elevilor noștri prin abordare individualizată, centrată pe elev și să punem în valoare potențialul creativ al fiecărui copil în parte. Începând cu nivelul preșcolar și până la cel liceal, ne dorim să le oferim elevilor noștri un mediu în care ei să se dezvolte armonios, să-și descopere calitățile și talentele, să-și creeze propriul traseu de învățare și să devină astfel performanți în societatea viitorului.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top