Now Reading
Cum prevenim astenia de primavara

Cum prevenim astenia de primavara

Revista Psychologies

Venirea primaverii ne poate entuziasma si incarca cu energie sau, ne provoaca un disconfort atat fizic cat si emotional. Iata cum putem preveni astenia.

 

Astenia, mai frecventa la femei

Primavara reprezinta pentru tine un adevarat prilej de bucurie? Simti ca venirea ei te revigoreaza si ai mai multa energie si dorinta pentru a face anumite lucruri? Sau, dimpotriva, te incearca o stare de apatie ori de neliniste?

Ei bine, chiar daca raspunsul tau la ultima intrebare este afirmativ, nu te afli doar tu in aceasta situatie si nici nu sunt motive serioase sa te ingrijorezi.

Aceasta trecere de la un anotimp la altul ne poate afecta pe multi dintre noi, si asta pentru ca odata cu venirea primaverii, organismul nostru este supus unei schimbari mari de temperatura, dar si de luminozitate.

In plus, deficitul de vitamine si de minerale poate contribui si el la alterarea bunei noastre dispozitii. Un alt aspect pe care trebuie sa-l stii este faptul ca astenia apare mai frecvent la femei decat la barbati, cauzele fiind de natura hormonala.

 

Simptomele asteniei

Desi astenia de primavara poate varia de la o persoana la alta, atat din punct de vedere al manifestarilor, cat si ca intensitate, exista cateva simptome care trebuie mentionate.

Printre cel mai frecvent intalnite se numara insomnia, lipsa poftei de mancare, scaderea in greutate, stari de agitatie si de anxietate, iar uneori chiar si depresia.

Dar cu toate acestea, astenia de primavara nu trebuie confundata cu tulburarea afectiva sezoniera care apare si in acest anotimp. In ciuda faptului ca se aseamana foarte mult, pentru a avea aceasta tulburare trebuie sa manifesti simptomele anterior mentionate timp de doi ani consecutiv sau chiar mai mult.

In plus, este important sa observi daca aceste stari incep sa te copleseasca si sa-ti afecteze activitatile de zi cu zi sau nu. Dar, pentru ca intotdeauna este mai bine sa previi, iata cateva metode prin care sa eviti aparitia asteniei de primavara.

 

O alimentatie sanatoasa si odihna

Pe durata iernii, organismul nostru sufera mult din cauza consumului scazut de fructe si legume proaspete. Tocmai de aceea, este important ca primavara sa optezi pentru verdeturi de sezon, dar si pentru fructe bogate in vitamina C.

Pe langa acestea, nu uita sa te hidratezi si sa iei si un supliment de minerale. In acest mod, vei avea mai multa energie si vei combate starile de oboseala.

Poate este momentul unul control medical de rutina. Afla daca organismul tau are anumite carente si ajuta-l atat cu suplimente, cat si din alimentatie.

Trecerea de la un sezon la altul ne poate afecta nivelul de melatonina din corp, numita adesea si hormonul somnului. Tocmai de aceea ar fi bine sa iti stabilesti un program regulat de odihna.

Cu alte cuvinte, incearca sa mergi in fiecare seara la culcare la aceeasi ora si, totodata, sa te trezesti in fiecare dimineata la o ora fixa.

 

Miscare si timp petrecut in natura

Lumina naturala, de care ne bucuram prea putin in sezonul rece, este un remediu excelent pentru ameliorarea dispozitiei tale. Asadar, profita de o pauza, sau de timpul liber pe care il ai, pentru a face o plimbare in aer liber sau pentru a sta pe o banca in parc, la soare.

See Also

Indiferent daca te afli in casa sau la birou, trage la o parte draperiile ori asaza-ti scaunul langa o fereastra luminoasa. Vei simti schimbarea.

Stim cu totii cat de benefic este sportul, insa primavara este cu atat mai bine daca faci miscare. De ce? Pentru ca exercitiile fizice cresc nivelul serotoninei si al endorfinelor din organism, imbunatatindu-ti dispozitia si reglandu-ti somnul. In plus, daca alegi sa faci miscare in aer liber, vei avea parte de efectele pozitive ale luminii naturale.

 

Coloreaza-ti garderoba si casa

Poti sa iti schimbi dispozitia adaugand tinutei tale o esarfa, o palarie sau un alt detaliu in culori calde si optimiste. Renunta la negru, gri sau maro in exces. Cat despre casa in care locuiesti, nu e nevoie sa incepi sa zugravesti din nou, fii fara grija.

E suficient sa alegi o lenjerie in culori mai vii, sa te invelesti cu o patura in nuante jucausa atunci cand te relaxezi sau sa aranjezi masa folosind o vesela pastelata. Vei simti cu certitudine diferenta.

Culorile ne pot schimba dispozitia, motiv pentru care opteaza pentru cele calde si optimiste precum gabenul, albastrul, verdele, rozul sau portocaliul. Evita rosul sau violetul, care iti pot adauga anxietate starii cu care deja te confrunti.

 

De Roxana Balan

Foto: 123rf.com

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top