Now Reading
Idei de relaxare după o zi obositoare

Idei de relaxare după o zi obositoare

Revista Psychologies
idei-de-relaxare-după-o-zi-obositoare

Stresul afectează toată sistemele corpului, de la musculo-scheletic, respirator și cardiovascular până la endocrin, gastrointestinal, nervos și reproductiv.

Corpul uman este bine echipat pentru a face față stresului în doze mici, dar, când îl resimți pe termen lung sau devine cronic, poate avea efecte serioase asupra organismului.

S-a demonstrat că tehnicile de relaxare și alte activități și terapii de ameliorare a stresului reduc, printre altele, tensiunea musculară și contribuie la ameliorarea incidenței anumitor afecțiuni, precum cefaleea și depresia, și sporesc nivelul de bunăstare. Drept urmare, este vital ca, indiferent de cât de plin ar fi programul zilnic, să găsești momente în care să desfășori activități relaxante.

Shoppingul

Cumpărăturile necesită timp și concentrare, indiferent dacă sunt realizate online sau în magazinele preferate. Trebuie să te gândești la obiectele pe care ți le dorești sau de care ai nevoie și apoi să găsești produsele care se potrivesc cel mai bine cerințelor tale. Astfel, te concentrezi asupra a ceea ce îți dorești, fie că e vorba de o pereche de sandale de la Deichmann, o curea, o poșetă sau un set de bijuterii. Avantajul cumpărăturilor online este că poți face o pauză oricând simți că te învăluie gândurile negative și factorii cauzatori de stres te copleșesc. Potrivit unor studii recente, cumpărăturile contribuie la eliberarea de către creier a serotoninei, acea substanță chimică responsabilă cu starea de bine.

Grădinăritul

O altă activitate despre care există dovezi științifice că are efecte pozitive asupra stării de sănătate este grădinăritul. Să fii în contact cu natura și să respiri aer proaspăt te ajută să înlături factorii de stres din viața de zi cu zi. Având în vedere că petreci foarte multe ore în interior, în fața computerului sau a televizorului, câteva minute în grădină îți pot fi de folos pentru a găsi un strop de pace. Mai mult decât atât, această activitate contribuie la consolidarea stimei de sine și întărește sistemul imunitar.

Yoga

Activitățile fizice sunt importante pentru a-ți menține starea de sănătate. A fost dovedit faptul că sportul contribuie la scăderea nivelului de stres și a anxietății. Yoga este una dintre activitățile fizice pe care poți să le realizezi atât la o sală de fitness, cât și acasă și în aer liber (când vremea îți permite să faci acest lucru). O sesiune de yoga contribuie la îmbunătățirea forței, echilibrului și a flexibilității, la ameliorarea durerii, la reducerea simptomelor artritei, dar și a nivelului de stres și a inflamației la nivelul întregului corp. Totodată, cercetările arată că, practicată în mod constant înainte de culcare, yoga te ajută să adormi mai ușor și să te odihnești corespunzător. Mai mult decât atât, după o sesiune de yoga te poți simți mai energic, atât psihic, cât și fizic, mai vigilent și entuziast și să ai mai puține gânduri negative.

Când pierzi prea mult timp în trafic, când nu reușești să termini la timp sarcinile ce ți-au fost atribuite, când persoanele dragi au probleme sau când ai de susținut un interviu de angajare sau un examen important, nivelul hormonilor de stres crește. Astfel, bătăile inimii se accelerează, respiri mai alert și mușchii sunt gata de acțiune. Această reacție este, de fapt, răspunsul organismului când se află în fața unui pericol și trebuie să reacționeze rapid. Însă, când răspunsul la stres se declanșează zi după zi, sănătatea are de suferit. Nu lăsa acest lucru să se întâmple și acordă-ți câteva momente de relaxare în fiecare zi.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll To Top