Now Reading
Jumatate dintre romani sunt indragostiti

Jumatate dintre romani sunt indragostiti

Revista Psychologies

Mai mult de o treime dintre romanii utilizatorii de internet au experimentat dragostea la prima vedere ultima data cand s-au indragostit, barbatii avand tendinta de a se indragosti mai des la prima vedere decat femeile. Peste 50% dintre ei sunt indragostiti si in prezent.

indragostiti, internet

Acestea sunt concluziile unui studiu online realizat de GfK Romania la sfarsitul lunii aprilie pe panelul AskGfK (www.askgfk.ro) pe o populatie de 700 respondenti cu varste intre 18-54 de ani atat din mediul urban, cat si rural, cu o eroare de esantionare de 3.7%.

Daca vreti sa va indragostiti uitati-va in jur – peste 60% dintre respondenti spun ca ultima persoana de care s-au indragostit au intalnit-o la serviciu, scoala sau in cercul de prieteni. Pe de alta parte, 19% sustin ca s-au intalnit din intamplare, cei mai multi dintre acestia in cluburi sau la petreceri. Pentru tinerii cu varste intre 18-24 de ani internetul reprezinta o modalitate de a cunoaste dragostea, in vreme ce pentru internautii cu varste peste 35 de ani recomandarea prietenilor sau a rudelor este o optiune mai buna.

–  Dragostea ii face pe romanii utilizatori de internet sa se simta veseli si plini de energie, „simptome” manifestate de aproximativ 50% dintre ei. Totodata, 40% dintre cei care au fost vreodata indragostiti au simtit „fluturasi in stomac” – femeile declara ca simt acest lucru mai des decat barbatii.

–  Daca ar fi sa opteze pentru cel mai important aspect care i-a facut sa se indragosteasca, respondentii ar pune pe primul loc legatura emotionala creata (33%), urmata de personalitatea celuilalt (19%) si atentia sau grija pe care i-o acorda (15%), in vreme ce apectul fizic este mentionat de numai 9% dintre respondenti (acesta fiind semnificativ mai important pentru barbati decat pentru femei).

–  Inteligenta si simtul umorului ii fac pe jumatate dintre utilizatorii de internet sa se indragosteasca, urmate de bunatatea sufleteasca si sinceritate.

–  A fi in pas cu vremurile, la moda este un aspect valorizat de tinerii cu varste intre 15 si 17 ani, in timp ce la nivelul celorlalte segmente de varsta este mai important ca celalalt sa fie serios si echilibrat.

–  Daca ne uitam pe diferentele dintre genuri, pentru femei este mai important ca partenerul sa aiba simtul umorului si sa inspire incredere pe cand barbatii se indragostesc mai des de femei elegante, cu stil, ambitioase si hotarate, dar totusi sensibile. Indiferent de varsta si sex, situatia financiara nu este un criteriu de selectie – trei sferturi dintre romani se indragostesc de persoane ce au o situatie financiara similara cu a lor sau mai proasta.

–  Dintre trasaturile fizice care ii fac pe cei chestionati sa se indragosteasca, atat femeile cat si barbatii pun pe primele locuri zambetul si ochii. Pentru barbati este mai important decat pentru femei ca partenera sa aiba un parfum placut si sa fie o persoana ingrijita, femeile in schimb acorda mai multa atentie frumusetii generale si formelor corpului celuilalt.

–  Ca modalitati de cucerire, pentru mai mult de 60% dintre barbati a o face sa rada si a-i face complimente reprezinta cele mai uzitate metode, in vreme ce femeile sunt mai centrate pe propria persoana, acordand mai multa atentie aspectului lor fizic si modului in care se imbraca.

–  Pentru 25% dintre femei a il prezenta prietenilor este o modalitate de cucerire, in timp ce aproximativ 40% dintre barbati le conduc acasa dupa intalnire si le ofera cadouri simbolice.

–  Cand vine vorba despre cat dureaza sentimentul iubirii, 79% dintre romani cred ca zicala „Dragostea dureaza 3 ani” nu este reala si sunt convinsi ca dragostea dureaza mai mult de atat. Odata cu inaintarea in varsta sentimentul ca sunt indragostiti isi creste longevitatea (daca in adolescenta dureaza cateva luni, la maturitate ajunge la peste 10 ani).

Peste 60% dintre cei cu varste intre 25 si 34 sunt indragostiti in momentul de fata, iar 40% dintre ei cauta un partener cu o personalitate diferita de a lor.

Internautii s-au indragostit in medie de 3 ori pana acum, insa exista si un procent mic (5%) care sustin ca nu s-au indragostit niciodata.

GfK Romania

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. De peste 8 ani, GfK Romania este institutul numarul 1 de cercetare de piata din Romania. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research – cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale);
Consumer Tracking – cercetare continua pentru bunuri de larg consum;
Retail and Technology – cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata;
Media – cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media;
Healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.
Grupul GfK este una din cele mai mari organizatii de cercetare de piata din lume. Pentru informatii suplimentare, vizitati website-ul: www.gfk-ro.com

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top