3 exerciții pentru sănătatea mentală

Creierul tău are nevoie de antrenament, iar pentru asta poți alege exerciții care îți vor crește forța și sănătatea mentală. Iată trei dintre acestea.

Citește și:

Tehnici de meditatie mindfulness

8 strategii pentru a iesi din burnout

Nu este ușor să perseverezi, fie că este vorba să te abții de la o prăjitură sau să îți urmărești în continuare obiectivele.

Dar înainte să dai vina pe lipsa ta de voință și să cauți scuze pentru renunțare, încearcă să lucrezi cu musculatura ta mentală pentru a-ți dezvolta potențialul. Este asemănător cu mersul la sală pentru a avea un corp mai tonifiat.

Poate să faci flotări zilnic înseamnă să investești doar câteva minute, dar acest lucru te va ajuta să îți tonifiezi mustulatura corpului. Iar același lucri îl poți face și pentru mintea ta.

Timp de câteva minute, zilnic, își poți educa creierul să gândească diferit, să gestioneze altfel eamotiile și să se comporte mai eficient.

 

Identifică lucrurile pentru care ești recunoscătoare

În loc să listezi mental neajunsurile, nemulțumirile și limitările, sănătatea ta psihică depinde de abilitatea de a-ți inventaria lucrurile care te fac fericită. Iar acest exercițiu, este demonstrat de studii, îți va da o stare generală mai bună și va reduce depresia

Fă din recunoștință un obicei zilnic de a identifica 3 lucruri pentru care ești recunoscătoare în viața ta.

Nu te gândi la lucruri mărețe și învață să apreciezi lucrurile simple precum o zi însorită sau casa în care te simți în siguranță, un prieten apropiat sau chiar pisica din dotare.

Cercetările demonstrează că îți poți schimba creierul făcând din recunoștință un obicei. Poți să ții un jurnal, în care să notezi aceste lucruri. În timp, această atitudine va deveni o a doua natură a ta, iar beneficiile se traduc prin odihnă mai bună și chiar imunitate crescută.

 

Practică mindfulness

Este imposibil să îți menții echilibrul dacă îți este greu să te detașezi de evenimentele neplăcute care au avut loc săptămâna trecută sau acum un an, sau în copilărie.

Nici să ai predicții sumbre asupra viitorului nu este recomandat. Mindfulness –ul înseamnă să rămâi în prezent.

Și cum singurul moment în care poți schimba ceva în comportamentul tău este cel actual, e important să te concentrezi pe aici și acum.

Studiile demonstrează numeroase beneficii fizice și psihologice de pe urma mindulnessului. Iar între acestea sunt incluse reducerea stresului și un mai bun control asupra criticului interior.

Fă-ți timp să te concentrezi pe ce este în jurul tău. Ascultă sunetele pe care le auzi, uită-te în jur și observă realitatea imediată. Scanează-ți corpul și fii atentă la ceea ce simți.

Treptat, îți va crește abilitatea de concentrare și te vei putea bucura mai mult de momentele pe care le traversezi, fără a mai fi distrasă de probleme din trecut sau îngrijorarea pentru viitor.

 

Comportă-te ca și cum ești deja persoana care îți dorești să fii

Poți fi tentată să aștepți să apară schmbările, dar nu este recomandat să amâni cererea pentru o promovare până când te vei simți suficient de încrezătoare sau să îți inviți prietenii în vizită abia când vei avea altă dispoziție.

Cercetătorii ne învață să ne comportăm ca și cum suntem deja persoana care încercăm să devenim. Pentru că atunci când îți schimbi comportamentul, emoțiile vor urma.

De exemplu, atunci când ești tristă ai tendința de a sta încovoiată și să privești în podea, iar această postură îți păstrează starea depresivă.

Îndreaptă-ți spatele, zâmbește și treptat vei simți cum starea ta se îmbunătățește. Și nu te aștepta ca sentimentele de încredere să apară din neant.

Întreabă-te ce poți face pentru a avea mai multă încredere în tine? Comportă-te în consecință chiar și atunci când ai îndoieli, acest lucru te va ajuta. Și este demonstrat că atunci când te comporți astfel, crește și încrederea pe care o au cei din jur în tine.

Exercițiile mentale simple, efectuate zilnic, îți vor îmunătăți sănătatea mentală. Comportă-te ca și cum ai devenit o persoană mai puternicăși în fiecare zi te vei apropia de obiectivul tău mai mult.

Foto: 123rf.com

loading...
Comentează și tu
Recomandări
Tu cine ești pe Facebook?
Tu cine ești pe Facebook?

Nu-i așa că și tu ai un profil pe Facebook? Dar ce se află în spatele lui? Și în ce scop îl folosești? Există și un revers al monedei când accesăm această mască virtuală? Răspunsuri de la psihoterapeutul Roxana Nourescu.

Citeste
Copleșită de emoții negative? Iată ce poți face concret.
Copleșită de emoții negative? Iată ce poți face concret.

Deseori ne simțim luate cu asalt de emoții negative, iar citatele motivaționale rareori ne sunt utile. Poate știm deja ce avem de făcut, dar oare cum facem ce știm că avem de făcut?

Citeste
Atenție la laude. Lăudăroșii ajung să-și piardă prietenii
Atenție la laude. Lăudăroșii ajung să-și piardă prietenii

Modestia e bună, dar nu în exces, e ok să îți cunoști propria valoare, dar cine suportă lăudăroșii? Auto-ironia poate fi amuzantă uneori, dar ai grijă să nu cadă de fapt în extrema laudei. Cum?

Citeste
Ce sunt și cum apar ticurile
Ce sunt și cum apar ticurile

Ticurile sunt comportamente iraționale, aparent fără vreun scop, compulsii pe care o persoană se simte obligată să le facă. Iată din ce motive apar.

Citeste
4 obiceiuri sănătoase pentru o viață împlinită
4 obiceiuri sănătoase pentru o viață împlinită

Cu toții căutăm fericirea, satisfacția sau… sensul vieții. Dar depinde de noi cum punem lucrurile în perspectivă și cum știm să ne ajutăm singuri să obținem ce vrem. Iată câteva obiceiuri sănătoase pentru a avea o viață împlinită.

Citeste
Trasaturi de personalitate care determina isteria
Trasaturi de personalitate care determina isteria

Cu totii trecem prin situatii care ne genereaza stari de nervozitate. Iata totusi ce este isteria si cum o putem gestiona.

Citeste