3 exerciții pentru sănătatea mentală

Creierul tău are nevoie de antrenament, iar pentru asta poți alege exerciții care îți vor crește forța și sănătatea mentală. Iată trei dintre acestea.

Citește și:

Tehnici de meditatie mindfulness

8 strategii pentru a iesi din burnout

Nu este ușor să perseverezi, fie că este vorba să te abții de la o prăjitură sau să îți urmărești în continuare obiectivele.

Dar înainte să dai vina pe lipsa ta de voință și să cauți scuze pentru renunțare, încearcă să lucrezi cu musculatura ta mentală pentru a-ți dezvolta potențialul. Este asemănător cu mersul la sală pentru a avea un corp mai tonifiat.

Poate să faci flotări zilnic înseamnă să investești doar câteva minute, dar acest lucru te va ajuta să îți tonifiezi mustulatura corpului. Iar același lucri îl poți face și pentru mintea ta.

Timp de câteva minute, zilnic, își poți educa creierul să gândească diferit, să gestioneze altfel eamotiile și să se comporte mai eficient.

 

Identifică lucrurile pentru care ești recunoscătoare

În loc să listezi mental neajunsurile, nemulțumirile și limitările, sănătatea ta psihică depinde de abilitatea de a-ți inventaria lucrurile care te fac fericită. Iar acest exercițiu, este demonstrat de studii, îți va da o stare generală mai bună și va reduce depresia

Fă din recunoștință un obicei zilnic de a identifica 3 lucruri pentru care ești recunoscătoare în viața ta.

Nu te gândi la lucruri mărețe și învață să apreciezi lucrurile simple precum o zi însorită sau casa în care te simți în siguranță, un prieten apropiat sau chiar pisica din dotare.

Cercetările demonstrează că îți poți schimba creierul făcând din recunoștință un obicei. Poți să ții un jurnal, în care să notezi aceste lucruri. În timp, această atitudine va deveni o a doua natură a ta, iar beneficiile se traduc prin odihnă mai bună și chiar imunitate crescută.

 

Practică mindfulness

Este imposibil să îți menții echilibrul dacă îți este greu să te detașezi de evenimentele neplăcute care au avut loc săptămâna trecută sau acum un an, sau în copilărie.

Nici să ai predicții sumbre asupra viitorului nu este recomandat. Mindfulness –ul înseamnă să rămâi în prezent.

Și cum singurul moment în care poți schimba ceva în comportamentul tău este cel actual, e important să te concentrezi pe aici și acum.

Studiile demonstrează numeroase beneficii fizice și psihologice de pe urma mindulnessului. Iar între acestea sunt incluse reducerea stresului și un mai bun control asupra criticului interior.

Fă-ți timp să te concentrezi pe ce este în jurul tău. Ascultă sunetele pe care le auzi, uită-te în jur și observă realitatea imediată. Scanează-ți corpul și fii atentă la ceea ce simți.

Treptat, îți va crește abilitatea de concentrare și te vei putea bucura mai mult de momentele pe care le traversezi, fără a mai fi distrasă de probleme din trecut sau îngrijorarea pentru viitor.

 

Comportă-te ca și cum ești deja persoana care îți dorești să fii

Poți fi tentată să aștepți să apară schmbările, dar nu este recomandat să amâni cererea pentru o promovare până când te vei simți suficient de încrezătoare sau să îți inviți prietenii în vizită abia când vei avea altă dispoziție.

Cercetătorii ne învață să ne comportăm ca și cum suntem deja persoana care încercăm să devenim. Pentru că atunci când îți schimbi comportamentul, emoțiile vor urma.

De exemplu, atunci când ești tristă ai tendința de a sta încovoiată și să privești în podea, iar această postură îți păstrează starea depresivă.

Îndreaptă-ți spatele, zâmbește și treptat vei simți cum starea ta se îmbunătățește. Și nu te aștepta ca sentimentele de încredere să apară din neant.

Întreabă-te ce poți face pentru a avea mai multă încredere în tine? Comportă-te în consecință chiar și atunci când ai îndoieli, acest lucru te va ajuta. Și este demonstrat că atunci când te comporți astfel, crește și încrederea pe care o au cei din jur în tine.

Exercițiile mentale simple, efectuate zilnic, îți vor îmunătăți sănătatea mentală. Comportă-te ca și cum ai devenit o persoană mai puternicăși în fiecare zi te vei apropia de obiectivul tău mai mult.

Foto: 123rf.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Mituri despre mindfulness
Mituri despre mindfulness

Nu știi nimic despre mindfuless? Iată câteva idei și mituri de la Simona Chesăraicu, cofondator al Centrului de Practică în Mindfulness.

Citeste
Când și de ce să spui te iubesc
Când și de ce să spui te iubesc

Sigur iubești pe cineva – un el, o ea, familia, prietenii. Dar cât de des le spui ceea ce simți? Îți face și ție bine, dar și lor, în plus relația devine mai puternică. Uite câteva cazuri.

Citeste
Supracompensarea prin muncă: indicii şi cauze
Supracompensarea prin muncă: indicii şi cauze

Muncești mult? Nu simți mari satisfacții, ba chiar oboseala se acumulează, dar parcă tot către muncă revii? Aflăm de la psihoterapeutul Daniela Stanciu ce înseamnă supracompensarea prin muncă și ce se află în spatele ei.

Citeste
3 exerciții pentru sănătatea mentală
3 exerciții pentru sănătatea mentală

Creierul tău are nevoie de antrenament, iar pentru asta poți alege exerciții care îți vor crește forța și sănătatea mentală. Iată trei dintre acestea.

Citeste
Homofobia nu a fost inventată în România
Homofobia nu a fost inventată în România

Tiberiu Căpudean fotografiază bărbați gay și le spune poveștile. Poveștile lor sunt, cel mai adesea, despre violență, discriminare, neînțelegere, homofobie. Și sunt, din păcate, universale.

Citeste
Mici exerciții de mindfulness
Mici exerciții de mindfulness

Ce faci prima dată când te trezești? Care îți sunt obiceiurile? Primele momente ale zilei sunt cruciale pentru ceea ce urmează și pentru eficiența și liniștea sufletească. Uneori, nu  trebuie decât să fim mai atenți la actele cele mai banale ale cotidianului. Iată câteva exerciții de mindfulness de pus în practică.

Citeste