Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare

Mai ales la început de an avem clară lista cu rezoluții și obiective. Știm ce avem de făcut, dar motivația este în declin. Iată ce putem face concret pentru schimbare.

Citește și:

Câteva lucruri pe care le putem învăța de la introverți

De ce e indicat să renunți la postura de victimă

Studiile arată că 80% dintre oameni abandonează ideea listei de rezoluții și obiective cam în 2 săptămâni de la începerea anului.

Iată cum șansele ne scad dramatic, iar visurile noastre de schimbare pierd teren în fața realității și a lipsei de motivație.

Nu ne îmbogățim, nu slăbim și nici nu suntem mai relaxați. Din contră, când realizăm cât de delăsători suntem, uneori adăugăm peste probleme în loc să rezolvăm.

Cum ar fi să ne schimbăm modul de a gândi? Nu este simplu, poate este chiar cel mai important obiectiv pe care ni-l putem seta. Dar modul în care gândim ne va afecta acțiunile pe care le facem pentru a atinge obiectivele.

Tot studiile arată că cei care știu să fie recunoscători pentru ceea ce au, decât dezamăgiți de ce  nu au obținut încă, au o atitudine mai bună în fața propriilor rezoluții. Iar asta nu înseamnă să te culci pe o ureche și să fii mulțumit de greutatea actuală sau de situația ta financiară.

Înseamnă să îți stabilești obiective mai realiste, mai simplu de atins, și să apreciezi fiecare reușită a ta.

Unul dintre obiceiurile comune este conștientizarea că nu prea ajungem niciodată acolo unde am vrea, indiferent că vorbim despre calm și relaxare, parenting mai eficient sau kilograme pierdute.

Nu există linie de finish pentru că suntem oameni și vom avea mereu zile mai bune și zile mai proaste. Gândește-te cum știi să faci față problemelor? Cum te motivezi pentru a o lua de la capăt? Cât de rezilient ești?

De aceea, cheia este să ai obiective mai simple. Nu îți propune să slăbești 15 kilograme, ci 2. Cu siguranță te vei motiva mai repede și vei putea să îți realimentezi voința după ce atingi acest obiectiv.

Dacă, însă, cauți să fii mai calm și înțelegător, cum vrei să măsori acest lucru? Ți-ai propus câteva zile din săptămână în care să dai dovadă de acest comportament indiferent de circumstanțe?

Ți-ai identificat factorii de stres? E vorba despre nesomn, muncă prea multă, sentimentul că ești copleșit sau toate la un loc? Imaginează-ți acum cum poți face pași mici către aceste obiective ale tale.

Nu în ultimul rând, cercetările arată că este important să împărtășești altora obiectivele pe care ți le-ai stabilit. Astfel, vei simți că ai de dat socoteală pentru ce ți-ai propus, poți apela la sprijinul lor sau chiar vă puteți alia în îndeplinirea unui obiectiv comun (dietă, sport, etc).

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Nu ți-ai găsit iubirea? Nu cauți unde trebuie
Nu ți-ai găsit iubirea? Nu cauți unde trebuie

Ești dezamăgită că nu ți-ai găsit iubirea? Pari să alegi doar parteneri nepotriviți? Simți că ai ghinion sau îți spui că nu meriți mai mult? Cu certitudine, nu ai căutat unde trebuie.

Citeste
Cum să-ți faci singură viața mai frumoasă
Cum să-ți faci singură viața mai frumoasă

Numai de tine depinde să-ți faci viața mai frumoasă. Nu lăsa lucrurile la voia întâmplării, nu aștepta să îți ofere cineva fericire și ocupă-te mai mult de tine. Ce ai de făcut.

Citeste
Ce tip de inteligență ne putem spori în avantajul nostru și al celor din jur
Ce tip de inteligență ne putem spori în avantajul nostru și al celor din jur

Atunci când vorbim despre dezvoltarea inteligenței, ne orientăm către memorie, atenție, etc. Respectiv, către inteligența măsurabilă prin teste. Dar pierdem din vedere că ne putem dezvolta și un alt tip de inteligență. Iată care.

Citeste
Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare
Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare

Mai ales la început de an avem clară lista cu rezoluții și obiective. Știm ce avem de făcut, dar motivația este în declin. Iată ce putem face concret pentru schimbare.

Citeste
Atragi ceea ce gândești, deci fă-o cum trebuie
Atragi ceea ce gândești, deci fă-o cum trebuie

Se tot spune că atragi ceea ce gândești, dar parcă nu ne convinge. Asta pentru că ni se pare dificil să… gândim altfel sau să acceptăm că o facem greșit. Dar putem corecta. Iată cum.

Citeste
Ce este egoismul bun?
Ce este egoismul bun?

Egoismul este uneori o etichetă pe care le-o lipim pe frunte celor din jur sau o acuză care ni se aduce nouă. Dar să fii egoist este chiar indicat! Psihoterapeutul Rodica Mateian ne spune ce este egoismul bun și, mai ales, în ce doză.

Citeste