Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare

Mai ales la început de an avem clară lista cu rezoluții și obiective. Știm ce avem de făcut, dar motivația este în declin. Iată ce putem face concret pentru schimbare.

Citește și:

Câteva lucruri pe care le putem învăța de la introverți

De ce e indicat să renunți la postura de victimă

Studiile arată că 80% dintre oameni abandonează ideea listei de rezoluții și obiective cam în 2 săptămâni de la începerea anului.

Iată cum șansele ne scad dramatic, iar visurile noastre de schimbare pierd teren în fața realității și a lipsei de motivație.

Nu ne îmbogățim, nu slăbim și nici nu suntem mai relaxați. Din contră, când realizăm cât de delăsători suntem, uneori adăugăm peste probleme în loc să rezolvăm.

Cum ar fi să ne schimbăm modul de a gândi? Nu este simplu, poate este chiar cel mai important obiectiv pe care ni-l putem seta. Dar modul în care gândim ne va afecta acțiunile pe care le facem pentru a atinge obiectivele.

Tot studiile arată că cei care știu să fie recunoscători pentru ceea ce au, decât dezamăgiți de ce  nu au obținut încă, au o atitudine mai bună în fața propriilor rezoluții. Iar asta nu înseamnă să te culci pe o ureche și să fii mulțumit de greutatea actuală sau de situația ta financiară.

Înseamnă să îți stabilești obiective mai realiste, mai simplu de atins, și să apreciezi fiecare reușită a ta.

Unul dintre obiceiurile comune este conștientizarea că nu prea ajungem niciodată acolo unde am vrea, indiferent că vorbim despre calm și relaxare, parenting mai eficient sau kilograme pierdute.

Nu există linie de finish pentru că suntem oameni și vom avea mereu zile mai bune și zile mai proaste. Gândește-te cum știi să faci față problemelor? Cum te motivezi pentru a o lua de la capăt? Cât de rezilient ești?

De aceea, cheia este să ai obiective mai simple. Nu îți propune să slăbești 15 kilograme, ci 2. Cu siguranță te vei motiva mai repede și vei putea să îți realimentezi voința după ce atingi acest obiectiv.

Dacă, însă, cauți să fii mai calm și înțelegător, cum vrei să măsori acest lucru? Ți-ai propus câteva zile din săptămână în care să dai dovadă de acest comportament indiferent de circumstanțe?

Ți-ai identificat factorii de stres? E vorba despre nesomn, muncă prea multă, sentimentul că ești copleșit sau toate la un loc? Imaginează-ți acum cum poți face pași mici către aceste obiective ale tale.

Nu în ultimul rând, cercetările arată că este important să împărtășești altora obiectivele pe care ți le-ai stabilit. Astfel, vei simți că ai de dat socoteală pentru ce ți-ai propus, poți apela la sprijinul lor sau chiar vă puteți alia în îndeplinirea unui obiectiv comun (dietă, sport, etc).

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Îți este rău fizic și nu știi ce ai? Poate fi o teamă inconștientă
Îți este rău fizic și nu știi ce ai? Poate fi o teamă inconștientă

Dacă în copilărie ai simțit teamă de abandon sau față de figurile autoritare, ea poate face parte și din psihicul tău adult. Uneori, aceasta duce la somatizări la nivel fizic. Iată cum.

Citeste
De ce înjurăturile au rol terapeutic
De ce înjurăturile au rol terapeutic

Nu cred că există om pe lumea asta care să nu fi înjurat vreodată – poate călugării tibetani crescuți de mici la mânăstire, dar, și ei, cine știe ce au zis uneori în gând… Că suntem în trafic, ne-am lovit de pat la degetul mic ori o problemă de serviciu ne scoate din minți, scoatem la iveală arsenalul creativ sau concret de injurii. Când ne ajută asta și când nu?

Citeste
Cum devine narcisismul o formă de autosabotare
Cum devine narcisismul o formă de autosabotare

De câte ori nu ai auzit: „Eu știu cel mai bine, eu sunt cel mai grozav, nimeni nu este așa de bun ca mine“ sau „nici nu știe ce a pierdut, nu o să găsească alta ca mine“. Narcisismul iese la iveală ca să ne protejeze, dar, de fapt, este o formă de autosabotare. Iată de ce.

Citeste
Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare
Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare

Mai ales la început de an avem clară lista cu rezoluții și obiective. Știm ce avem de făcut, dar motivația este în declin. Iată ce putem face concret pentru schimbare.

Citeste
Dezvoltare personală: 3 lucruri pe care nu e niciodată târziu să începi să le faci
Dezvoltare personală: 3 lucruri pe care nu e niciodată târziu să începi să le faci

Ești responsabilă de propria dezvoltare personală, iar acest lucru înseamnă să rămâi mereu deschisă oportunităților de a te dezvolta. Iată de ce niciodată nu e prea târziu să faci schimbări.

Citeste
Poți identifica un psihopat după preferințele muzicale
Poți identifica un psihopat după preferințele muzicale

Nu este ușor să identifici un psihopat, de aceea cercetătorii dau mai multă atenție metodelor prin care aceștia ar putea fi reperați. Preferințele muzicale par să fie un criteriu.

Citeste