Now Reading
Echilibru si fericire: mindfulness

Echilibru si fericire: mindfulness

Suntem oameni cu bune si cu rele, cu zile mai bune si mai putin bune, fiecare emotie ne ajuta sa facem un pas inainte, sa ne descoperim si sa crestem ca oameni.

Momentele de cumpana fac parte din viata noastra – trebuie sa invatam sa le acceptam si sa nu le mai ascundem de teama ca am putea jigni sau supara pe cineva.

Emotiile nu trebuie sa fie catalogate ca fiind bune sau rele, ele sunt trairile care ne formeaza ca indivizi, ne maturizeaza, ne fac sa ne acceptam asa cum suntem si ne elibereaza in acelasi timp.

 

De ce este atat de importanta respiratia?

A.R.: Pana la urma conceptul de mindfulness reprezinta o tehnica de meditatie, un moment in care reusesti sa fii tu cu tine chiar intr-o stare activa.

Prin meditatie iti observi starile emotionale si pe cele fizice, iar cea mai buna metoda pentru a elimina stresul zilnic este cea in care observi respiratia.

Chiar daca pare greu de crezut, respiratia te poate ajuta sa-ti relaxezi corpul si sa-ti calmezi mintea. Poti apela la exercitii de respiratie pentru a scapa de disconfort si pentru a-ti oxigena mai mult creierul atunci cand te doare foarte tare capul.

Respiratia te ajuta sa-ti pui ordine in ganduri atunci cand nu reusesti sa adormi seara, sau sa scapi de tensiune atunci cand stresul a pus stapanire pe corpul tau.

Cu ajutorul exercitiilor de respiratie poti face trecerea de la agitatia cotidiana la o stare de relaxare. Foarte putini dintre noi stiu sa respire corect.

Daca suntem atenti la corpul nostru ne putem da seama cu usurinta ca suntem incordati si tensionati chiar si atunci cand respiram.

Lucrurile ar trebui sa stea de fapt invers, corpul sa-si gaseasca relaxarea prin respiratie, sa expiram gandurile negative si sa inspiram calm si liniste.

Unul dintre motivele pentru care ne simtim obositi si stresati este ca respiram prea scurt si prea repede, iar astfel sangele nu se oxigeneaza foarte bine.

 

Cum te-a ajutat pe tine mindfulness?

A.R.: Mindfulness m-a ajutat sa-mi recapat controlul asupra propriei mele minti si vieti, sa separ lucrurile pe care mi le doresc cu adevarat de ceea ce asteapta ceilalti ca ar trebui sa obtin sau sa-mi doresc.

Astfel am invatat sa ma bucur de fiecare zi oricat de stresanta si aglomerata ar fi ea, sa am puterea sa spun „Stop!“ atunci cand simt ca incep sa preiau din valorile celor din jur care nu sunt asemanatoare cu ale mele.

Traind in prezent am devenit constienta de realitatea pe care o traiesc, nu de cea pe care o creeaza de cele mai multe ori mintea, am o viata linistita, nu ma mai las asaltata de ganduri care nu faceau decat sa ma oboseasca ingrozitor si sa ma incetineasca in aceasta goana a zilelor noastre.

Iau fiecare moment ca atare fara sa ma mai intreb „de ce?“ ci „de ce nu?“. Si cel mai important, traiesc in prezent, acceptand trecutul pe care nu am cum sa il mai schimb si lasand la o parte proiectiile din viitor care imi ocupau foarte mult din timp.

 

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!