7 sfaturi pentru a-ți controla anxietatea

Nu putem elimina stresul din viața noastră, iar anxietatea ne copleșește. Din acest motiv, orice metodă de control e binevenită. Iată 7 sfaturi care îți vor fi de ajutor.

Citește și:

Statistici despre stres pe care trebuie să le afli

Modalitati de a-ti ajuta partenerul cu anxietate

 

Despre anxietate, stres și depresie, cu siguranță s-au scris și se scriu nenumărate articole. Peste tot găsim sfaturi și idei despre ce avem de făcut. Dar absolut toate sunt lipsite de valoare cât timp refuzi să faci ceva concret.

Vrei o regulă simplă ca să dormi mai bine noaptea, să te simți mai relaxată și să ai energie pentru lucrurile cu adevărat importante? Nu mai pierde timpul cu nimicuri!

Acum, înainte de a citi un nou set de sfaturi, ia-ți față de tine angajamentul că îți vei acorda o jumătate de oră zilnic pentru a le pune în practică. Până la urmă altfel cum îți dai seama dacă și care îți sunt utile?

 

Respirația profundă nu e o glumă

Ai auzit despre respirația profundă și beneficiile ei? Crezi că este inutilă? Adu-ți aminte cum simți la nivel fizic anxietatea: bătăi de inimă accelerate, presiune pe piept, senzație de sufocare sau gol în stomac?

Dacă nu îți concentrezi atenția pe cum poți reduce aceste manifestări fizice, controlându-ți respirația abdominală, nu te ajuți deloc. Este simplu de pus în practică, poți să o faci oriunde și e ușor de implementat.

Închide ochii și concentrează-ți atenția pe respirație. Respiră normal, preferabil pe nas, fără să încerci să îți controlezi respirația. Conștientizează senzația pe care o ai atunci când inspiri și expiri.

Pune o mână pe burtă și alta pe piept. Inspiră adânc și numără până la patru. Ține respirația numărând până la trei. Expiră treptat numărând până la patru. Mâna de pe burtă trebuie să se miște spre tine când inspiri și în exterior când expiri.

Concentrează-te pe respirație și înlătură alte gânduri. Vei simți mintea invadată de idei sau că această meditație parcă îți sporește ruminația. În realitate, abia acum conștientizezi când de agitată este mintea ta.

Rezistă tentației de a da atenție gândurilor și încearcă să îți concentrezi atenția asupra unui singur lucru: respirația ta.

Repetă exercițiul până când vei simți că te concentrezi cu ușurință asupra ei. Și nu amâna momentul când vei începe să îl pui în practică. Cu cât vei face asta mai curând, cu atât te vei simți mai relaxată.

Exercițiul te ajută să fii prezentă aici și acum. Să nu mai pierzi timp anticipând viitorul sau explorând și analizând la nesfârșit trecutul.

 

Cauți medicamente pentru anxietate? E mai simplu să meditezi!

Calmul este o muncă interioară a ta cu tine. Medicamentele nu te ajută prea mult pe termen lung. Începe-ți ziua cu zece minute de solitudine, izolează orice zgomot sau solicitare din exterior și concentrează-te pe energia pozitivă.

Caută-ți și atrage-ți starea de bine și de calm. O gândire liniștită și o minte limpede vor atrage după sine activități zilnice sincronizate.

 

Îngrijește-te și răsfață-te

Nu ai timp pentru tine? Nu ai bani? Ai doar scuze? Dacă nu te îngrijești, stările tale de neliniște, nemulțumire, frustrare, se vor accentua.

Gândește-te numai ce dispoziție ai atunci când te gătești pentru o ocazie specială. Cum te simți? Acum spune-ți că meriți un astfel de tratament indiferent de ocazie.

Fă-ți timp pentru o manichiură sau pedichiură la salon, pentru o ședință de masaj corporal, pentru un tratament facial sau un masaj de relaxare. Mulțumirea că ai făcut ceva pentru tine va fi evidentă, iar starea ta vizibil îmbunătățită.

Iar dacă stai prost cu banii caută reduceri sau saloane cu prețuri mai mici. Nu ai parte de lux în jurul tău, dar poți închide ochii și îți poți imagina ce îți dorești tu.

Până la urmă tot ce faci este pentru a-ți construi starea de bine. O baie caldă cu arome, săruri, ceai, lumânări parfumate și o cremă de corp ulterior, îți vor da aceeași stare.

 

Renunță la băuturi răcoritoare acidulate

Dependentă de cafeina din băuturile răcoritoare? Zahărul pe care îl conțin, alături de alte 180 de ingrediente cel puțin dubioase îți dau peste cap sistemul nervos central, îți elimină mineralele și vitaminele din dietă și îți distrug și zâmbetul.

Dinții sunt mai predispuși la carii atunci când nivelul de acid din saliva ta scade constant sub un anumit nivel.

Poate nu sună la fel de atractiv, dar treptat, te poți obișnui cu ceaiurile verzi sau negre. Contează foarte mult și prezentarea, așa că alege mereu căni sau cești atrăgătoare.

 

Evaluează-ți cu conștiinciozitate finațele

Majoritatea oamenilor ajung la anxietate și depresie datorită problemelor financiare. Mulți își imaginează sau speră că vor câștiga mai mult, că se vor descurca mai bine, că au nevoie de „noroc”.

Adevărul este că, și dacă și-ar schimba locul de muncă sau ar accepta proiecte noi care să le sporească bugetul, un stil financiar dezordonat va duce la aceleași rezultate.

Schimbarea începe cu bugetul de care dispui în prezent. Datoriile pe care le faci contribuie la stima de sine scăzută și sentimentul de deznădejde.

Evaluează-ți cheltuielile zilnice și vezi unde poți tăia din bugetul alocat. Începe cu facturile pentru telefon, pentru cablu TV sau internet (poți alege opțiuni mai ieftine), mâncarea pe care o cumperi la muncă (poți lua de acasă pachet) și alte cheltuieli spontane.

 

Fă curățenie în casă

Știi cum cauți mereu câte ceva și nu găsești în mormanul de lucruri acumulate? Da, trăim o etapă consumeristă, vrem bunuri materiale și ajungem să ne strângem în bârlog tot soiul de obiecte inutile.

Alege un dulap sau un sertar. Pune pe categorii lucrurile pe care nu le folosești. Împarte-le în: lucruri de aruncat, lucruri de donat și lucruri de vândut.

 

Culcă-te devreme și trezește-te cu 15 minute mai repede

Ți se pare imposibil să mergi la culcare mai devreme? Ai încă de planificat ziua următoare? Ai chef să mai vezi un episod din serialul pe care-l urmărești? Este obligatoriu să te culci devreme!

Un factor care activează anxietatea este deprivarea de somn. Este imposibil să fii sănătoasă emoțional când nu ai parte de somn adecvat. Lipsa de somn amplifică reacțiile de anticipare ale creierului, iar aceasta este calea anxietății.

Apoi trezește-te puțin mai devreme. Probabil dacă ești o persoană anxioasă trăiești tot timpul ce stresul că nu ești gata la timp și vei întârzia. Deja te îngrijorează activitățile care te așteaptă peste zi? Respiră adânc și spune-ți că ai timp…

Foto: shutterstock.com

 

Comentează și tu
Recomandări
7 trucuri psihologice pentru a-ți spori atractivitatea
7 trucuri psihologice pentru a-ți spori atractivitatea

Cine nu își dorește să fie o persoană atrăgătoare? Dar, uneori, acest lucru nu ține doar de genele cu care am fost înzestrați. Iată câteva trucuri psihologice care îți vor spori atractivitatea.

Citeste
Motive pentru care nu ai (încă) ceea ce îţi doreşti
Motive pentru care nu ai (încă) ceea ce îţi doreşti

Ți se pare că universul sau karma te împiedică să obții ceea ce îți dorești? Iată motivele reale și ce ai de făcut în continuare.

Citeste
Învață să ceri o mărire de salariu
Învață să ceri o mărire de salariu

De ce câteodată ne mulțumim cu salarii foarte mici? Rămânem vreme îndelungată pe posturi prost plătite, de care nu suntem încântați, dar nici nu căutăm altă oportunitate de angajare mai bună… Ce e de făcut ca să obții o mărire de salariu.

Citeste
Cum să iei atitudine când ești trist
Cum să iei atitudine când ești trist

Atunci când ești foarte trist, nu-ți vine nici să faci duș, nici să ieși din casă, să socializezi, să asculți sau să faci tot felul de glume. Uite cum să ieși din starea asta.

Citeste
Exercițiu matinal pentru mai mult optimism
Exercițiu matinal pentru mai mult optimism

Vrei să-ți crești nivelul de optimism? După ce te-ai trezit și te-ai spălat de față urmează pașii de mai jos. Înainte sau după cafea, cum vrei tu…

Citeste
Vrei mai multă fericire? Activitățile culturale ajută!
Vrei mai multă fericire? Activitățile culturale ajută!

Concret, tu ce faci pentru fericirea ta? Cercetătorii norvegieni ne trimit la teatru, muzee sau alte activități culturale care se pare că ne fac mai fericiți.

Citeste