Now Reading
5 obiceiuri care îți cresc nivelul de stres

5 obiceiuri care îți cresc nivelul de stres

Aparent banale, anumite ritualuri pe care le facem cu toții pe termen lung au un impact puternic. Iată 5 obiceiuri care îți cresc nivelul de stres și îți afectează randamentul.

Citește și:

Ce greşeli faci în cuplu când suferi de anxietate

6 activitati neasteptate care te scapa de stres

Conform studiilor recente, generațiile tinere experimentează mai mult stres și sunt mai incapabile să îl gestioneze comparativ cu orice altă generație. Mulți dintre noi recunosc că nu am putut dormi nopțile din cauza stresului.

Există un procent îngrijorător de persoane diagnosticate cu tulburare anxioasă, ajungându-se chiar și până la 61% în cazul studenților.

Anxietatea nu doar ne afectează sănătatea ci și productivitatea. Din acest motiv, mulți dintre cei intervievați în cadrul studiilor atribuie rezultatele slabe în muncă stresului.

Iar dintre factorii stresori, locurile principale sunt ocupate de piața muncii tot mai dificlă, datorii financiare sau situații precum nevoia de a face perfomanță, perfecționism sau criza profesională.

Dar chiar și acțiunile de zi cu zi pot cauza anxietate. Iată câteva obiceiuri frecvente care ne cresc stresul și ne compromit potențialul.

 

Odihna precară

Oboseala este cu siguranță un factor care contribuie major la creșterea anxietății. Un studiu recent demonstrează că lipsa somnului agită zonele din creier care contribuie la îngrijorarea excesivă.

Cauzele cele mai frecvente ale somnului de proastă calitate este ora de culcare prea târzie, amânarea somnului în favoarea altor activități, prea mult timp petrecut pe telefon sau laptop înainte de culcare.

Ce poți face? Oricât de neatrăgător ar suna, formează-ți o rutină plictisitoare înainte de culcare fără tehnologie, cu un jurnal lângă pat în care să scrii gândurile care nu te lasă să dormi și exerciții fizice pe parcursul zilei care să te obosească.

 

Alimentația proastă

Dacă mâncăm consistent, nu ne ajutăm doar metabolismul și nivelul insulinei ci și sănătatea mentală.

De câte ori ai auzit că micul dejun este cea mai importantă masă? Și de câte ori ai sărit peste el? Oricât de mult ai auzi câteva lucruri simple pe care le poți face, le ignori pentru că nu sună destul de … dramatic sau valoroase.

Totuși, lucrurile simple, adunate, ne ajută să avem o stare de bine. Un nivel fluctuant al zahărului în sânge îți dă stări similare cu anxietatea, tremur, amețeală și confuzie.

Deshidratarea are același efect. Apa și mâncaera sunt nevoi biologice, iar anxietatea urmează în mod natural înfometarea sau setea.

Ce poți face? Fixează-ți o rutină a meselor. Ai tot timpul lângă tine snackuri sănătoase și apă. Bea un pahar cu apă imediat ce te-ai trezit și înainte de culcare. Nu e chiar dificil…

 

Bei multă cafea?

Cafeaua ne face mai alerți și, în multe cazuri, ne ajută să avem performanțe mai bune în sarcinile pe termen scurt. Dar ne face și irascibili, nervoși și iritabili, în special dacă suntem predispuși la anxietate.

Sensibilitatea la cafeină este rificată la persoanele cu tulburări de panică, fobie socială, și poate da atacuri de panică anumitor indivizi.

Totodată are un rol diuretic, motiv pentru care poate deshidrata organismul. Exact ce spuneam că are nevoie anxietatea.

Ce poți face? Încearcă să bei o singură cană de cafea zilnic, iar în rest înlocuiește-o cu decofeinizată sau ceai negru. Dacă te simți mai calmă și că deții mai bine controlul după câteva săptămâni, renunță de tot la ea.

See Also

 

Stai mult pe scaun?

O viață sedentară este un teren propice pentru anxietate. Cercetările recente demonstrează că riscul de a dezvolta anxietate crește odată cu stilul de viață sedentar, în special prea mult timp petrecut așezat pe scaun.

Da, sunt nenumărate opțiuni pentru a reuși în continuare să îți desfășori activitatea la birou, dar unele sunt mai simple.

Ce poți face? Dacă jobul tău presupune să petreci multe ore așezat la birou, nu ești fără speranță… La fiecare 90 de minute ridică-te și și fă câțiva pași, nu trebuie să faci exerciții complicate.

Întrerupând timp de câteva minute statul pe scaun scazi la jumătate riscul de a dezvolta anxietate și depresie.

 

Cât timp utilizezi telefonul mobil?

Un studiu efectuat în 2014 a demonstrat că studenții americani petrec în medie 9 ore pe zi folosindu-și telefonul.

Desigur, tehnologia ne îmbunătățește multe aspecte ale vieții, dar prea mult timp în prezența ei, ne crește gradul de anxietate.

Relaxarea pe care o cauți în fața unui ecran, crește excitarea sistemului nervos care poate amplifica anxietatea. Știai că social-media este asociată cu dispoziția proastă și depresia?

Ce poți face? Data viitoare când ai de așteptat sau nu ai nimic de făcut, lasă telefonul în buzunar sau în geantă. Elimină-l ca mijloc de a umple un gol sau a elimina plictiseala și alege conștient când vrei să îl folosești pentru funcțiile sale.

Foto: 123rf.com

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top